نوشته شده توسط : ali

ثبت برند آنلاین و ارزان

ثبت برند آنلاین و تضمینی

ثبت برند تضمینی و ارزان

ثبت برند تخصصی و سریع



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

یکی از جلوه گاه های هنر ایرانی، صنایع دستی این مرز و بوم است که در هر شهر و دیاری ، خود را به گونه ای خاص نشان می دهد. صنایع دستی ایران ، از شاخص ترین صنایع هنری است که ریشه های عمیقی در فرهنگ و تاریخ این سرزمین دارد. وسعت و گستردگی این صنایع هنری، نشان از گوناگونی و بالندگی سطح هنرهای سنتی و ریشه داشتن آن در تاریخ غنی ایران دارد. خالی از لطف نیست که بدانیم، در سازمان جهانی یونسکو 600 صنعت دستی ثبت شده است که 450 صنعت دستی متعلق به کشور ایران است.

امروزه با توجه به گسترش مبادلات صنایع دستی کشورمان در سطح بین الملل، ثبت نمودن برند صنایع دستی از مهم ترین ضروریات است. ثبت برند در کلیه رشته های مشاغل مختلف با کالاهای متفاوت در زمینه های بازرگانی، تولیدی ، فروشگاهی و خدمات قابل اخذ می باشد که می تواند به طور مستقیم بر روی کالای قابل عرضه اعتبار بخشی کند . متقاضیان می توانند با داشتن مجوز مربوط به فعالیت خود ، نام تجاری خود را به صورت فارسی و با داشتن کارت بازرگانی به صورت لاتین ثبت نمایند. لازم به ذکر است، برند هیچ گونه مالیاتی ندارد و طبق قانون اداره مالکیت صنعتی ثبت برند معاف از مالیات می باشد.
شما با داشتن کارت بازرگانی شخصی ( حقیقی ) می توانید 3 برند تجاری و با کارت بازرگانی شرکتی ( حقوقی ) می توانید 10 برند تجاری را ثبت نمایید. ثبت کردن برند به دو صورت شخصی ( حقیقی ) و یا شرکتی ( حقوقی ) امکان پذیر است و در هر دو صورت ، شماره ثبت مخصوص به خود را دریافت خواهید نمود . شایان ذکر است، ثبت کردن برند حقیقی و حقوقی از لحاظ اعتبار با هم تفاوتی ندارند. البته بین علامت تجاری حقیقی و حقوقی در مدارک مورد نیاز آن تفاوت وجود دارد. برای شخص حقیقی همه مدارک باید به نام شخص و مرتبط به طبقه و فعالیت مورد نظر باشد و در مدارک لازم برای شخص حقوقی تمام مدارک و مجوزها باید به نام شخصیت حقوقی یعنی شرکت باشد و طبقه مورد نظر برای ثبت باید در موضوع شرکت ذکر شده باشد.
جهت ثبت نمودن برند ابتدا باید درسامانه اداره مالکیت معنوی به عنوان مرجع ثبت در ایران ثبت نام نمایید. این اداره شعبه دیگری ندارد و تنها باید برای ثبت برند از تهران اقدام گردد. در این رابطه ، توجه به نکات ذیل ضروری است:
نکته 1 : نام اسامی مشهور قابل ثبت نمی باشد.
نکته 2 : ثبت آرم و برند تجاری انتخابی که 50% مشابه یک برند دیگر باشد ممکن نیست.

ثبت شرکت
نکته 3 : نام مناطق جغرافیایی قابل ثبت نمی باشد.
نکته 4 : واژه های توصیف کننده و کیفی مثل " با کیفیت " ، " جدید " ، " کلاسیک " و ... نمی توانند به انحصار شرکت شما برای فروش یک محصول خاص دربیایند. بنابراین نمی توان آن ها را به ثبت رساند.
نکته 5 : علائم و نشانه های گمراه کننده یا فریب دهنده نیزامکان ثبت ندارند. هر نشانه یا علامتی که مشتری کالا یا خدمات را نسبت به کیفیت ، ماهیت ، سازنده یا ارائه دهنده و مواردی از این دست گمراه کند نمی تواند به عنوان برند شما به ثبت برسد.
نکته 6 : نشان تجاری نباید هنجارهای عمومی جامعه را نقض کند.
نکته 7 : هزینه های مربوط به ثبت کردن برند و نشان تجاری، با مراجعه به سامانه باید اینترنتی پرداخت گردد. بنابراین داشتن رمز دوم الزامی است .
پس از تکمیل اظهارنامه ثبت ، چنانچه اظهارنامه کامل و فاقد هرگونه نقصی باشد و مطابق قانون ثبت اختراعات ، طرح صنعتی و علائم تجاری و آئین نامه اجرایی آن تنظیم شده باشد و تقاضای ثبت کردن برند شما بر اساس بانک اطلاعات علامت موجود در اداره ثبت علامت مشابه مورد از پیش ثبت شده ای نباشد نسخه فیزیکی آگهی تقاضای شما پس از تایید کارشناس و امضای مسئول اداره علامت ، به روزنامه رسمی کشور تحویل داده می شود.
برای ثبت برند تجاری ( فارسی یا لاتین ) ، 45 تا 50 روز کاری زمان نیاز می باشد تا برند مورد نظر به نتیجه برسد. البته با توجه به قوانین روز اداره مالکیت صنعتی و علائم تجاری می تواند متغیر باشد.
پس از ثبت کردن برند، از برند شما محافظت می شود که این محافظت توسط مراجع قانونی انجام می گردد. مدت اعتبار ثبت 10 سال است. از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت، علامت یا نشان تجاری شما 10 سال اعتبار دارد . البته با پرداخت هزینه مقرر، قابل تمدید می باشد. یک مهلت ارفاقی شش ماهه که از پایان دوره شروع می شود، برای پرداخت هزینه تمدید با پرداخت جریمه تاخیر در نظر گرفته خواهد شد.
مدارک مورد نیاز برای ثبت برند

• کپی مدارک شناسایی شخص متقاضی یا صاحبان امضاء در مورد اشخاص حقوقی
• مجوز فعالیت ( شامل جواز کسب ، پروانه بهره برداری ...)
• ارائه کارت بازرگانی برای متقاضیانی که در نام تجاری خود از حروف لاتین استفاده می کنند.
• تصویری از علامت درخواستی در ابعاد 6 در 6 یا 10 در 10
• آگهی تأسیس شرکت و آخرین آگهی تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی.
• چنانچه متقاضی بخواهد به استناد تقاضای ثبت در خارج از کشور از مزایای حق تقدم استفاده کند باید مدارک مربوط به حق تقدم را همراه با اظهارنامه تسلیم کند.
• مدارک مربوط به نماینده قانونی ( در صورت تقاضا به وسیله نماینده قانونی با حق امضاء)



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

قزاقستان یکی از کشورهای بزرگ آسیای مرکزی است. این کشور بزرگ ترین کشور محصور در خشکی است که مساحت آن به 2717300 کیلومتر مربع می رسد و از لحاظ وسعت ، تقریباَ پنج برابر افغانستان و نهمین کشور بزرگ در دنیا است.

قزاقستان در قلب اوراسیا قرار دارد و از طریق این کشور مناطق بزرگ آسیا و اقیانوس آرام به خاورمیانه ، آسیای مرکزی و اروپا وصل می شود.
در قزاقستان به منظور کاهش ریسک سرمایه گذاری و اطمینان از سیستم تضمین حفاظت از سرمایه گذاران خارجی با توجه به وضعیت ملی ، شرکت های داخلی و خارجی به صورت مساوی ارزیابی شده و کلیه قوانین برای آن ها یکسان است. سرمایه گذار از حمایت کامل و بی قید و شرط از حقوق و منافع خود برخوردار است و حق دارد که در صورت اعمال شرایط غیرقانونی دولت قزاقستان یا اقدامات غیرقانونی مسئول، خسارات حاصله را محاسبه نماید. این کشور، ثبات و اعتبار قراردادهای منعقد شده بین سرمایه گذاران و نهادهای دولتی قزاقستان را تضمین می کند.
با توجه به جایگاه مهم اقتصادی و ظرفیت های بکر در قزاقستان ، تولید مشترک ، سرمایه گذاری و صادرات مستقیم از بهترین راه های توسعه روابط تجاری با قزاقستان است که می تواند زمینه سودآوری مناسبی را برای بازرگانان کشورمان فراهم کند.
چنانچه می خواهید در بازاربزرگ این کشور حضور داشته باشید ، حتماَ نیاز به ثبت کردن شرکت خواهید داشت. درواقع، انجام هرگونه فعالیت تولیدی و یا خدماتی در قزاقستان نیازمند ثبت شرکت و یا اخذ لیسانس کار شخصی ( صرفاَ در یک زمینه مشخص ) می باشد. در غیر اینصورت شخص خاطی از کشور قزاقستان اخراج می گردد.
شرکت های خارجی به دو شکل می توانند در قزاقستان به ثبت برسند :
الف) نمایندگی یا شعبه

ب) شخصیت حقوقی محلی
لازم به ذکر است که ثبت نمایندگی یا شعبه صرفاَ مجوزی برای ارائه خدمات و یا محصولات شرکت اصلی بوده و امکان انجام فعالیت تولیدی را نخواهد داشت. علاوه بر این، دارایی از خود نداشته و تمامی دارایی های آن متعلق به شرکت اصلی خواهد بود. لذا ثبت شعبه و یا نمایندگی برای یک شرکت خارجی در قانون کشور قزاقستان به منزله ایجاد یک شخصیت حقوقی نبوده و نمی تواند از ظرفیت های فعالیت یک شرکت داخلی بهره ببرد. به همین خاطر، غالب شرکت های خارجی که قصد انجام فعالیت های تولیدی یا خدماتی در قزاقستان را دارند اقدام به ثبت شرکت حقوقی محلی می نمایند.
در قزاقستان ، شرکت های تجاری به طور معمول به دو شکل شرکت های سهامی و شرکت های با مسئولیت محدود به ثبت می رسند. از جمله تفاوت های میان این دو شرکت می توان به موارد ذیل اشاره نمود :
- سرمایه در شرکت بامسئولیت محدود نبایست کمتر از 100 برابر شاخص محاسبه ماهانه باشد که در حال حاضر 1154 معادل دلاراست در حالیکه سرمایه در شرکت سهامی نباییست از 50000 برابر شاخص محاسبه ماهانه یعنی معادل 577000 دلار باشد.
- مالکیت در شرکت سهامی در انتشار سهام تقسیم شده بین سهامداران است، در حالیکه مالکیت در شرکت با مسئولیت محدود در مشارکت سود تقسیم شده بین سهامداران است.
شایان ذکر است، به دلیل نیاز به سرمایه بالا جهت تاسیس و پیچیدگی های تاسیس شرکت های سهامی ، عمده شرکت ها در قزاقستان در قالب شرکت با مسئولیت محدود به ثبت می رسند.
• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در قزاقستان

این کار در اداره دادگستری وابسته به وزارت دادگستری این کشور انجام می شود. مدارک لازم جهت ثبت کردن شرکت به قرار ذیل می باشد :
الف) سه نسخه اساسنامه ثبت به دو زبان روسی و قزاقی
ب) سه نسخه صورتجلسه تاسیس شرکت به دو زبان روسی و قزاقی
ج) سه نسخه صورت جلسه تاسیس شرکت به دو زبان روسی و قزاقی
د) آدرس حقوقی شامل مدارک خرید ملک و یا قرارداد اجاره به همراه موافقت نامه کتبی و رسمی شده مالک در خصوص امکان انجام کار اداری یا تجاری از سوی مستاجر
ه) تصویر پاسپورت برابر اصل شده شرکا به دو زبان روسی و قزاقی
ی) برگه تقاضانامه
ن) فیش واریز نقدی در حساب دادگستری به میزان 7600 تنگه برای LLP
و) نام مورد تقاضا به منظور ثبت کردن شرکت به دو زبان روسی یا انگلیسی ( نام پیشنهادی باید جدید بوده و قبلاَ به ثبت نرسیده باشد ).
ز) چنانچه کارها توسط وکیل انجام می شود وکالت نامه جهت ثبت
به منظور ثبت یک شعبه یا دفتر نمایندگی، شرکت مادر می بایست اسناد و مدارک ذیل را به اداره ثبت شرکت ها در وزارت دادگستری جمهوری قزاقستان تسلیم نماید :
الف) تکمیل فرم تقاضا و تقاضا جهت تاسیس دفتر نمایندگی یا شعبه
ب) گواهی مبنی بر تجاری بودن و یا گواهی ثبت مبنی بر اینکه شرکت مادر به صورت قانونی بر اساس قوانین کشور مبدا مشغول به فعالیت بوده و موجودیت دارد.
ج) تصویر اساسنامه و موافقت اصولی ( یا معادل آن ) مربوط به شرکت مادر
د) مصوبه شرکت مادر مبنی بر تاسیس دفتر نمایندگی یا شعبه
ه) آدرس مکان دفتر نمایندگی یا شعبه
ی) اسناد و مدارک مبنی بر پرداخت و هزینه ثبت
د) تصویر پاسپورت و یا دیگر مدارک تاییدکننده هویت افراد خارجی موسسه به انضمام یک نسخه ترجمه رسمی به زبان روسی و قزاقی
• مراحل ثبت شرکت در قزاقستان

1- تسلیم کلیه مدارک نامبرده به اداره دادگستری
2- انطباق مدارک با قوانین قزاقستان توسط اداره دادگستری
3- ورود اطلاعات مربوط به تاسیس دفتر نمایندگی، شعبه یا شعبه مستقل در بانک اطلاعات کشوری و صدور رسید مبنی بر آن
4- ثبت هویت شرکت در اداره آمار و مالیات
5- دریافت مهر قانونی
6- افتتاح حساب در بانک
7- اخذ مجوز مربوطه از اداره مهاجرت ( در صورتی که شرکت، شعبه و یا نمایندگی بخواهد کارمند یا شخص خارجی استخدام نماید ) .
• نکاتی که در رابطه با ثبت شرکت در قزاقستان باید بدانید :
- در قزاقستان هر فردی به صورت شخصی و یا به صورت مشارکتی می تواند مجوز انجام فعالیت تجاری اخذ نماید اما چنانچه شخصیت حقوقی تاسیس نکرده باشد در این صورت مجوز صادره برای فرد یا افراد مزبور صرفاَ جهت انجام فعالیت مشخص شده بود و به هیچ وجه خواص یک شرکت را در برنخواهد داشت.
- ثبت نمودن شرکت به طور میانگین بالغ بر 1000 دلار برای متقاضیان هزینه دربرخواهد داشت.
- اداره دادگستری ظرف مدت 10 روز کاری می بایست فرایند ثبت را انجام دهد که معمولاَ در عمل بیشتر طول می کشد.



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali




نوع دیگری از شرکت های تجاری که سرمایه و ضمانت و تعهد شرکا در آن تاثیر کلی ندارد، بلکه تعداد شرکا و اکثریت آن ها موثر است شرکت های تعاونی هستند. شرکت تعاونی ممکن است اعضای سرمایه و سهم یکسان از سود نداشته باشند اما هر عضو بدون توجه به درصد سهامش، تنها یک رای دارد و نسبت سهام به رای وجود ندارد. در واقع تعاونی ، متکی به اعضا است نه به سرمایه.
هدف اصلی شرکت های تعاونی کمک به بهبود وضع اقتصادی و رفاه شرکاء و تامین حوائج و نیازمندی های مخصوص آن ها است و معمولاَ ییشتر در مواقعی تشکیل می شود که وضع اقتصادی آشفته و نامساعد باشد و به علت تورم و گرانی قدرت خرید مردم کم است و لذا برای ارائه خدمات و تولید و امکانات رفاهی ، اقشار کم درآمد را تحت پوشش خود قرار می دهد.

همچنین در میان تعاونی ها، تعاونی های روستائی به منظور کمک به روستانشینان در جهت اموری مانند تهیه بذر مرغوب ، گذاشتن وسایل و ادوات کشاورزی در اختیار کشت کاران و دادن وام به کشاورزان ، تهیه سموم دفع آفات نباتی و نحوه سمپاشی و مبارزه با آفات و آموزش روستائیان کشاورز و کمک به دامداران از جهت اعزام دامپزشک و معاینه و معالجه دام ها و تهیه علوفه و کمک برای استفاده بهتر از فرآورده های لبنی و گوشتی و غیره تشکیل می شود .
به طور کلی دست دولت و سازمان های دولتی در جهت کمک و مساعدت به تعاونی باز است چه از طریق وام و چه از طریق قرار دادن وسایل لازم و دیگر امکانات.
با توجه به ماده 193 قانون تجارت ، شرکت های تعاونی روستایی ، ممکن است بر اساس مقررات مربوط به شرکت های سهامی و یا بر پایه مقررات خاصی که در قالب یک اساسنامه و با رضایت شرکاء تصویب می شود، تشکیل شود. بنابراین ، شرکت تعاونی که از لحاظ شکلی مانند یک شرکت سهامی است می تواند به صورت یک شرکت سهامی شکل بگیرد و در این صورت لازم است مقررات مربوط به شرکت های سهامی مشروط بر آنکه مغایرتی با ماهیت شرکت تعاونی ایجاد نشود، رعایت گردد.

 



به عنوان مثال : در شرکت های سهامی، میزان سرمایه و تعداد شرکاء معین و محدود است . بدین معنی که شرکت سهامی با سرمایه معین و تعداد اعضاء مشخص تشکیل شده و تا زمانیکه در مجمع عمومی فوق العاده افزایش یا کاهش سرمایه و همچنین پذیرش اعضاء جدید تصویب نشود، شرکت از حیث سرمایه و تعداد شرکا ثابت است ولی در شرکت های تعاونی " تعداد شرکاء و سرمایه شرکت متغیر و نامحدود است ". به عبارت دیگر در شرکت های تعاونی ، بدون نیاز به تصویب مجمع عمومی فوق العاده ، امکان خرید و فروش سهم بین اعضاء و همچنین فروش سهام توسط اعضاء به افراد جدید مقدور بوده و در نتیجه هم سرمایه و هم تعداد اعضاء تغییر می یابند که از این جهت محدودیتی وجود ندارد.
در شرکت های تعاونی، معمولاَ به پیشنهاد هیئت مدیره شرکت و تصویب مجمع عمومی درصدی از سود خالص شرکت ( حداکثر پنج درصد ) به عنوان اندوخته احتیاطی به حساب مخصوصی واریز می گردد و چگونگی و نحوه مصرف آن با تصویب مجمع عمومی است.
• شرایط عضویت در تعاونی

افراد به منظور عضویت در شرکت های تعاونی بایست : ایرانی باشند، محجور نباشند، منع قانونی نداشته باشند و در تعاونی مشابه عضو نباشند.
لازم به توضیح است، برای تشکیل شرکت تعاونی روستایی حداقل وجود 7 سهامدار ضروری می باشد که به عنوان موسس اولیه شناخته می شوند. این سهامداران به اندازه سهام خود مسئولیت می پذیرند و حقوق و وظایف مساوی با دیگر شرکا دارند. تنها تفاوت میان شرکا، میزان سهام اسمی آن ها است اما در دادن حق رای و دخالت در امور شرکت، تعیین کننده نیست.
• مدارک و مراحل ثبت تعاونی روستایی

برای تاسیس و ثبت شرکت تعاونی، ابتدا موسسین شرکت باید به اداره تعاون روستایی مراجعه نموده و پس از ارائه طرح توجیهی و درخواست تاسیس، در صورت موافقت با تاسیس شرکت ، اداره تعاون ، موافقت نامه تشکیل را صادر و همراه با سایر مدارک لازم جهت ثبت کردن شرکت به اداره مربوطه ارسال می نماید.
اداره مذکور پس از دریافت و بررسی مدارک، نسبت به ثبت شرکت تعاونی اقدام و رونوشتی از آگهی ثبت و اساسنامه ای که به تایید اداره مربوطه رسیده است را به اداره تعاون ارسال می نماید، هیئت مدیره شرکت تعاونی پس از ثبت باید از اداره تعاون برای آن پروانه تاسیس بگیرد و پس از اخذ پروانه تاسیس می تواند به فعالیت بپردازد.
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تعاونی روستایی به قرار ذیل است :

- ارائه اصل مجوز از اداره تعاون روستایی و یا سازمان جهاد کشاورزی
- کپی مدارک تحصیلی مدیران و موسسین
- صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
- صورتجلسه هیئت مدیره و امضای اعضای هیئت مدیران
- سه قطعه عکس از موسسین
- گواهی عدم سوء پیشینه موسسین و مدیران
- لیست سهامداران به همراه مشخصات کامل و میزان سهام هر فرد
- وکالتنامه وکیل در صورت استفاده از وکیل



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت برند آنلاین

راهنمای ثبت برند

ثبت برند حقوقی

ثبت شرکت تخصصی

ثبت شرکت آنلاین

مشاوره ثبت شرکت



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()