نوشته شده توسط : ali
مشکل اصلی روحانی در انتخابات 96 این است که وی در چند سال گذشته شعارهایی را مطرح کرده که نتوانسته به آنها عمل کند؛ در مورد اقتصاد، بعد از برجام مردم تاثیرات برداشتن تحریم ها را بر سر سفره های خود ندیدند.

 

امید معماریان، تحلیلگر سیاسی در گفتگو با شبکه من و تو به به سوالات این شبکه در خصوص مشکلات پیش روی حسن روحانی در انتخابات سال آینده پرداخت.

 

معماریان با اشاره به عدم اجرایی شدن بسیاری از وعده های روحانی در سه سال گذشته گفت:  مشکل اصلی روحانی در انتخابات 96 این است که وی در چند سال گذشته شعارهایی را مطرح کرده که نتوانسته به آنها عمل کند؛ در مورد اقتصاد، بعد از برجام مردم تاثیرات برداشتن تحریم ها را بر سر سفره های خود ندیدند و مشخص شد که مسئله اقتصاد ایران تحریم ها نبوده است.

 

وی در ادامه تاکید کرد: روحانی به شعارها و وعده های خود عمل نکرده بلکه فقط شعار داده و حرف زده است. حرکت وی در مسیر وعده هایش بسیار کند و بدون برنامه بوده و این مسئله در انتخابات 96 به وی صدمه خواهد زد.

 

امید معماریان افزود: مردم به شخصیتی رای می دهند که بتواند روی حرف های خود استوار و قدرتمند ایستاده و از آنها دفاع کند. روحانی در 4 سال گذشته نشان دادکه شخصیتی است که روی حرفهای خود استوار نبوده و برنامه ریزی ندارد و در ماه های آینده متوجه خواهد شد که چه فرصت مغتنمی را از دست داده است.

 

تحلیلگر شبکه من و تو در ادامه افزود: روحانی باید مسئله آشتی ملی را از اول جزء پروژه سیاسی خود قرار می داد و همانطور که برجام را به عنوان  یک مسئله برای منافع ملی مطرح کرد، آشتی ملی را هم به عنوان مسئله ای که ضریب امنیت ملی را بالا می برد مطرح می نمود.

 

معماریان تاکید کرد: در ایران چند هفته مانده به انتخابات، یک کاندیدا در شرایط "قطبی" بوجود آمده رای می آورد و روحانی محصول چنین شرایطی است و اگر او نتواند در ماه های باقی مانده چنین فضای قطبی را درجامعه ایجاد کند امکان معرفی کاندیدای دیگری از طرف محافظه کاران وجود دارد.


:: بازدید از این مطلب : 2729
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
رئیس ستاد انتخابات حزب مردم‌سالاری گفت: اگر شرایط خاصی در این انتخابات پیش بیاید، ممکن است کواکبیان در همین دوره تا آخر در عرصه بماند.

 

آرش حبیبی رئیس ستاد انتخابات حزب مردم‌سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، درباره حضور مصطفی کواکبیان در انتخابات سال آینده، گفت: کنگره تکلیف کرده که وی کاندیدا شود و ما در بین سایر کاندیداها وی را اصلح دانستیم. تصمیم نهایی با خودشان است و با توجه به شرایط پیش‌رو و تا زمان ثبت‌نام تصمیم خواهد گرفت.

حبیبی با بیان اینکه رویکرد حزب حمایت از دولت و شخص آقای روحانی است، اظهار داشت: نامزد حزب مردم‌سالاری برای کمک به روحانی وارد صحنه می‌شود. نگاه ما به انتخابات 1400 است و حزب برنامه بلندمدت برای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم دارد.

رئیس ستاد انتخابات حزب مردم‌سالاری در پاسخ به این پرسش که آیا کواکبیان تا پایان انتخابات در صحنه می‌ماند یا خیر؟ گفت: اگر شرایطی در این انتخابات پیش بیاید، ممکن است در همین دوره تا آخر در عرصه بماند.

وی خاطرنشان کرد: هفته آخر اسفندماه آقای کواکبیان کنفرانسی خبری خواهد داشت و مواضع خود را درباره انتخابات اعلام می‌کند.

به گزارش تسنیم، پانزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری جمعه (6 اسفند) در مجتمع آدینه تهران برگزار شد. در این مراسم اعضای این حزب تصویب کردند مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری نامزد ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم شود.

کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری نیز با تشکر از اعضای این حزب در سراسر کشور گفت که با مشورت برخی از بزرگان در صورت صلاح‌دید این درخواست را اجابت می‌کند


:: بازدید از این مطلب : 2611
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم با بیان اینکه دولت اعتقادی به نوشتن برنامه ندارد، گفت: آن چه را که دولت در قالب لایحه احکام و یا سند برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه کرد جزو اسناد پشتیبان برنامه است و دولت باید "برنامه" ششم را مجلس ارائه می کرد.

 

حمیدرضا حاجی بابایی در برنامه «تیتر امشب» در پاسخ به انتقادات معاون اول رئیس جمهور نسبت به نحوه تدوین برنامه ششم توسعه افزود: کمیسیون تلفیق این برنامه را با همت همه کارشناسان، دستگاه های ذیربط و کمیسیون های اختصاصی و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در 6 ماه تدوین کرد و نوشت سپس با دو سوم آرای نمایندگان مجلس مصوب شد و شورای نگهبان آن را تأیید کرد و تبدیل به قانون شده است.

وی ادامه داد: اینکه آقای جهانگیری گفته 34 ماده را تحویل دادیم و 140 ماده را تحویل گرفتیم، اصلاً دولت برنامه ششم توسعه را به مجلس ارائه نکرده بلکه لایحه احکام برنامه را ارائه کرد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه دولت اعتقادی به ارائه برنامه ششم توسعه به مجلس نداشته است، افزود: نامه ای را با همکاری رئیس مجلس شورای اسلامی خدمت مقام معظم رهبری ارسال کردیم که آیا مملکت برنامه می خواهد یا نه و اگر برنامه لازم دارد، دولت، آن را بنویسد یا ما؟

حاجی بابایی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند قطعاً مملکت به برنامه نیاز دارد و اولی این است که این برنامه را دولت بنویسد اما اگر چنین چیزی اتفاق نیفتاد مجلس آن را انجام دهد.

وی افزود: مجموعه مباحث به این انجامید که مجلس شورای اسلامی با همکاری دولت و بقیه، برنامه ای را تعریف کند و بنویسیم.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: دولت اگر 100 جلد هم سند و کتاب بنویسد به تنهایی نمی تواند اجرا شود بلکه باید از طریق مجلس شورای اسلامی به قانون تبدیل شود تا قابلیت اجرا پیدا کند.

حاجی بابایی افزود: مجلس، برنامه ششم توسعه را بر مبنای 80 بند سیاست های کلی مقام معظم رهبری نوشته است و اگر آقای جهانگیری می گوید این برنامه مشکلی را حل نمی کند یعنی اینکه این سیاست های کلی مشکلی را حل نمی کند.

ویی با اشاره به اینکه محیط زیست و آب، سواحل مکران، بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری و برخی موارد دیگر از اولویت های دولت بود، گفت: مجلس شورای اسلامی هم این موضوعات را در برنامه ششم توسعه در اولویت قرار داده است اما علاوه بر این موارد، مجلس شورای اسلامی 9 مورد دیگر را هم در اولویت قرار داد که همگی از نیازها و اولویت های واقعی جامعه ماست.


:: بازدید از این مطلب : 2642
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تهران و مسکو روابط خود را نه بر اساس مفهوم انتزاعی برادری، بلکه بر اساس اهداف میان مدت و بلندمدتشان پیگیری می کنند...

تهران و مسکو روابط خود را نه بر اساس مفهوم انتزاعی برادری، بلکه بر اساس اهداف میان مدت و بلندمدتشان پیگیری می کنند؛ به همین علت است که روسیه برای بهبود روابط خود با آمریکا در دوره ترامپ، روابط خود با ایران را تخریب نخواهد کرد.

پایگاه آمریکایی المانیتور (Almonitor) با انتشار گزارشی تحت عنوان "چرا ایران به عنوان یک ابزار چانه زنی میان روسیه و آمریکا استفاده نخواهد شد" به بررسی روابط ایران و روسیه در دوران ریاست جمهوری ترامپ پرداخت.

در بخش هایی از این گزارش آمده است:


«تا کنون گمانه زنی های زیادی در رابطه با تلاش احتمالی دونالد ترامپ برای ایجاد شکاف میان مسکو و تهران مطرح شده است. اما به نظر می رسد که این ایده، ایده ای ناقص است.

اینکه بگوییم آمریکا، پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، پیشنهاد بهبود روابط با روسیه را مطرح کرده و از مسکو خواسته است که در قبال لغو برخی تحریم های آمریکا، انگشت اتهام به سوی ایران دراز کرده و تهران را سرزنش نماید، یک جمع بندی زودهنگام و بی موقع است.

 

از سوی دیگر، این تئوری که مسکو شدیدا به ایران محتاج است و مجبور به ادامه همکاری استراتژیک با تهران است نیز امری ثابت نشده است. این دو ایده که در نقطه مقابل یکدیگر قرار دارند، کاملا غیرطبیعی به نظر می رسند.


تعاملات مسکو و تهران در جریان جنگ داخلی سوریه، به خوبی روابط مستحکم روسیه و ایران در همکاری های راهبردی نظامی-امنیتی را به نمایش گذاشت؛ هرچند شاید نتوان همکاری دو کشور را موکدا راهبردی توصیف نماییم.

 

همانطور که برخی رسانه ها تحلیل کرده اند، همکاری روسیه و آمریکا در مبارزه با داعش، در واقع می تواند موضع ایران در خاورمیانه را تقویت نماید؛ هرچند شیرین کاری های اخیر ترامپ از جمله ادعای اینکه "کریمه" باید به اوکراین بازگردد، از اشتیاق روسیه نسبت به همکاری با آمریکا کاسته است.

 

به هر حال باید گفت حتی اگر آمریکا تلاش کند که در روابط ایران و روسیه مداخله نماید، تهران و مسکو آنقدر منافع مشترک دارند که روابطشان مستحکم باقی بماند.

 

تهران و مسکو روابط خود را نه بر اساس مفهوم انتزاعی برادری، بلکه بر اساس اهداف میان مدت و بلندمدتشان پیگیری می کنند؛ به همین علت است که روسیه برای بهبود روابط خود با آمریکا در دوره ترامپ، روابط خود با ایران را تخریب نخواهد کرد.»
 


:: بازدید از این مطلب : 2607
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
رسانه‌های ایران از جلمه خبرگزاری صدا و سیما روز شنبه، ۱۴ اسفند، خبر دادند که سامانه پدافند هوایی اس۳۰۰...


رسانه‌های ایران از جلمه خبرگزاری صدا و سیما روز شنبه، ۱۴ اسفند، خبر دادند که سامانه پدافند هوایی اس۳۰۰، در کویر مرکزی ایران آزمایش شده و «اهداف مختلفی از جمله موشک بالیستیک و پهپاد را رهگیری و منهدم» کرده است.

سایت رادیو فردا با انعکاس خبر آزمایش سامانه پدافند هوایی اس 300 نوشت: رسانه‌های ایران از جلمه خبرگزاری صدا و سیما روز شنبه، ۱۴ اسفند، خبر دادند که سامانه پدافند هوایی اس۳۰۰، در کویر مرکزی ایران آزمایش شده و «اهداف مختلفی از جمله موشک بالیستیک و پهپاد را رهگیری و منهدم» کرده است.

 

دراین گزارش به زمان آزمایش این سامانه اشاره نشده و تنها اعلام شده که به دلیل «محرمانه بودن» این آزمایش، برای نخستین بار اجازه انتشار این خبر داده شده است.


براساس این گزارش، سامانه اس۳۰۰ در رزمایشی به نام «دماوند» که فرمانده کل ارتش نیز در آن حضور داشته، آزمایش شده و چندین موشک اس۳۰۰ «اهداف مختلفی از جمله موشک بالیستیک و پهپاد را رهگیری و منهدم» کرده‌اند.

 
موشک ضدهوایی اس۳۰۰ قادر است هواپیماها را در ارتفاع ۳۰ کیلومتر و در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتر هدف قرار دهد و قابلیت رهگیری چندین هدف را به صورت همزمان دارد و دستیابی ایران به این سامانه در حفاظت بیشتر از تأسیسات هسته‌ای ایران تأثیرگذار است.


خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، روز پنجشنبه ۲۲ مهرماه، با استناد به اطلاعیه آژانس دولتی صادرات تسلیحات روسیه اعلام کرده بود که مسکو فرایند تحویل سامانه‌های دفاع هوایی موشکی اس ۳۰۰ را به تهران تکمیل کرده است.
 

برخی کارشناسان تحویل دادن اس۳۰۰ به ایران را موجب کاهش فشارها به ایران دانستند و مقام‌های مختلفی از کشور آمریکا و اسرائیل نسبت به تحویل سامانه موشکی ضدهوایی اس۳۰۰ به ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

«اس۳۰۰ ایرانی کاملاً بومی»

فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیای ارتش، با اشاره به آزمایش سامانه پدافند هوایی اس۳۰۰ اعلام کرد که سامانه اس۳۰۰ «کاملاً ایرانی» با نام «باور ۳۷۳» در آینده‌ای نزدیک آزمایش خواهد شد.

ویافزود که اس ۳۰۰ ایرانی «کاملاً بومی و فناوری آن چند گام جلوتر» از اس ۳۰۰ روسی است.



:: بازدید از این مطلب : 2653
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
روزنامه شرق نوشت: نماينده‌اي نزديک به جبهه پايداري که اين روزها ادعاهايش درباره وزارت خارجه و همچنين هاشمي‌رفسنجاني تکذيب مي‌شود؛ حالا مشابهت‌سازي تاريخي کرده است.

«جواد کریمی‌قدوسی»، نماینده مشهد، دیروز سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد بود.

نماينده‌اي نزديک به جبهه پايداري که اين روزها ادعاهايش درباره وزارت خارجه و همچنين هاشمي‌رفسنجاني تکذيب مي‌شود؛ حالا مشابهت‌سازي تاريخي کرده است.
 
او از تريبون نماز جمعه مشهد، مي‌گويد: «کساني که منشأ اصلي انحراف بودند بعد از فوتشان جايي دفن مي‌شوند که امام آنجا دفن شده است». هرچند او از کسي نام نبرده، ولي منظورش واضح‌تر از اين است که نياز به توضيح داشته باشد؛ مرحوم آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني. او همچنین تلویحا از علاقه اش به کاندیداتوری رئیسی رونمایی کرده است.


بخش هایی از اظهارات او را بخوانید؛

*جالب است همان کساني که منشأ انحراف بودند، موقعي که از دنيا رفتند کنار ملجأ صاحب رسالت و انقلاب الهي اسلام ناب دفنشان کردند که مسلمانان هرکجا نام پيامبر را مي‌شنوند نام آنها را از خاطر نبرند، مي‌بينيد در کشور ما هم همين اتفاق افتاد و کساني که منشأ اصلي انحراف بودند بعد از فوتشان جايي دفن مي‌شوند که امام آنجا دفن شده است».

* اميدواريم به برکت اين شهر مقدس و ملجأ شريف امام رضا(ع) براي انتخابات سال آينده که نزديک اربعين انقلاب است يکي از مرداني که در اين شهر پرورش پيدا کرده و مورد عنايت است و اقبال عمومي هم به سمت اوست، موجي شبيه اول انقلاب براي يک تحول در انتخابات ٩٦ و انتخاب يک کابينه انقلابي رقم بخورد».



:: بازدید از این مطلب : 2602
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
در حالی که در شهر تهران نسبت به مدیریت ریسک مخاطرات زمین بی‌توجهی شده و ساختمان‌های بلندمرتبه و سازه‌های حساس در اطراف گسل‌ها ساخته شده است، رییس پژوهشکده علوم زمین از شناسایی گسل جدید در بین بزرگراه‌های حکیم و همت با توان لرزه‎زایی بالا خبر می‌دهد.
در حالی که در شهر تهران نسبت به مدیریت ریسک مخاطرات زمین بی‌توجهی شده و ساختمان‌های بلندمرتبه و سازه‌های حساس در اطراف گسل‌ها ساخته شده است، رییس پژوهشکده علوم زمین از شناسایی گسل جدید در بین بزرگراه‌های حکیم و همت با توان لرزه‎زایی بالا خبر می‌دهد.

اولین زلزله ثبت‌شده در تاریخ برای شهر تهران مربوط به 400 سال پیش از میلاد است که این زلزله با بزرگی 7.6 ریشتر مناطق «ری» و «ایوانکی» را لرزاند.

شهر ری تا سال 556 خورشیدی زلزله‌هایی با بزرگای 6.5 تا 7.7 را تجربه کرده است و در سال 1341 شمسی بوئین زهرا زلزله 7.2 ریشتری، در 1352 ورامین و ایوانکی زلزله 5 ریشتری، در 1369 رودبار و منجیل زلزله 7.4 ریشتری و 1383 فیروز آباد زلزله 6.3 ریشتری را پشت سر گذاشته‌اند و به عنوان مهمترین رخدادهای لرزه‌ای کشور از آن نام برده می‌شود.

در میان زلزله‌های مهم، زلزله‌های طبس با شدت 7.7 ریشتر در سال 1357 و با تلفات انسانی بالغ بر 19 هزار نفر و تخریب 16 روستا، زلزله «سیرچ» با شدت 7.4 در سال 1360 و تلفات انسانی 1300 نفر و تخریب 85 درصدی شهر،  زلزله رودبار و منجیل در سال 1369 با شدت 7.4 ریشتر و تلفات انسانی 35 هزار نفر و بالاخره زلزله بم در سال 1382 با قدرت 6.5 ریشتر و تلفات انسانی بیش از 40 هزار نفر جهانی شدند؛‌ چراکه بخش بسیاری از شهر تخریب شد و مهمتر از آن تلفات انسانی زیادی به همراه داشته است.

هر چند که زلزله در ایران همواره با تخریب و تلفات انسانی همراه بوده است ولی یکی از نگرانی‌های محققان علوم زمین و زلزله شناسان، زمین‌لرزه‌ در کلانشهر تهران است؛ چراکه علی رغم وجود گسل‌های فراوان،‌ بلند مرتبه سازی در آن بدون رعایت حریم گسل‌ها به شدت رواج درد.

این در حالی است که دکتر مرتضی طالبیان رییس پژوهشکده علوم زمین خبر از شناسایی گُسل جدید در تهران می‌دهد.

ایران در کمربند زلزله دنیا


دکتر مرتضی طالبیان رییس پژوهشکده علوم زمین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ایران را کشوری زلزله خیر معرفی کرد و افزود: بررسی زلزله‌های تاریخی کشور نشان می‌دهد که در گذشته‌های دور زلزله‌های بزرگ و مخربی رُخ داده است به گونه‌ای که برخی از شهرهای بزرگ کشور بر اثر این زلزله‌ها تخریب شده‌اند.

طالبیان با اشاره به وضعیت لرزه خیزی کنونی کشور، اظهار کرد: بر اساس داده‌های به دست آمده از دستگاه‌های لرزه نگار تقریبا همه نقاط کشور لرزه خیز است هر چند که میزان بزرگای زلزله در نقاط مختلف کشور متفاوت است.

به گفته وی میزان فراوانی رخدادهای لرزه‌ای منطقه زاگرس بیشتر  و با بزرگای کمتر است و در مقابل در منطقه البرز و شرق ایران زلزله‌های بزرگتری رخ می‌دهد ضمن آنکه دوره بارگشت آنها طولانی‌تر است به این معنا که تعداد زلزله‌های کمتری در دوران حیات بشر رخ می‌دهد.

طالبیان اضافه کرد: بر این اساس در مناطقی که فراوانی زلزله‌ها در منطقه‌ای کمتر است،‌ افراد به سرعت فراموش می‌کنند و به همین دلیل اغلب شهرهای کشور در برابر زلزله مقاوم نیست چون زلزله را حس نکرده‌اند و نتوانستند با آن زندگی کنند.

رییس پژوهشکده علوم زمین با تاکید بر اینکه این مساله‌ای است که در سراسر کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: ولی در مقابل آیین نامه‌های مربوط به ساختمان سازی به مقاوم سازی ساختمان‌ها تاکید دارند و در این آیین نامه‌ها یادآوری می‌شود که باید ساختمان‌ها به گونه‌ای ساخته شوند که در زمان بروز زلزله سقف فرو نریزد و تلفاتی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه این مساله در چند سال اخیر به ویژه بعد از زلزله‌های رودبار و بم اطلاع رسانی‌های خوبی به مردم شده است ولی کافی نیست، افزود: تنها راه مواجهه با زلزله، مقاوم سازی سازه‌ها در برابر مخاطرات و زمین‌لرزه است.

طالبیان با تاکید بر اینکه زلزله قابل پیش بینی نیست، ادامه داد: اینکه امیدهای واهی برای پیش بینی زلزله داده می‌شود، اشتباه است؛ چراکه در این صورت سازه‌های ضعیف ساخته می‌شوند و در زمان وقوع زلزله تلفات زیاد به دنبال خواهد داشت.

گسل‌های تهران و مخاطرات آن

وی به بیان وضعیت لرزه‌خیری تهران پرداخت و گفت: از 30 سال گذشته سازمان زمین شناسی با تهیه نقشه‌هایی، گسل‌های تهران را معرفی کرده است و از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی در این گسل‌ها و جایگاه آنها ایجاد نشده است.

طالبیان اضافه کرد: گسل‌های شناخته شده عمدتا در شمال و جنوب بوده است.

رییس پژوهشکده علوم زمین از اجرای مطالعات جدیدی بر روی گسل‌های تهران خبر داد و اظهار کرد: نتایج این مطالعات نشان داد که گسل شمال تهران توان ایجاد زمین لرزه‌هایی که در تاریخ تهران درج شده است را ندارد و گسل‌های جنوب تهران نیز این قابلیت را ندارند.

وی با اشاره به ثبت شده زمین لرزه‌های تاریخی در شهر ری، گفت: سوالی که در این زمینه مطرح شد  این بود که منشا این زمین لرزه‌ها کجاست. برای یافتن پاسخ مناسب به این سوال، مطالعات گسترده‌ای در بخش مرکزی شهر تهران انجام شد و توانستیم گسل «پردیسان» را اخیرا معرفی کنیم.

طالبیان به محل قرار گیری این گسل اشاره کرد و افزود: محل این گسل در بین بزرگراه آیت الله حکیم و شهید همت قرار دارد. این  گسل در حال حاضر فعال‌ترین گسلی است که در تهران وجود دارد و توان لرزه‌زایی آن به مراتب بیشتر از گسل‌های شمال و جنوب تهران است.

سناریوهای تدوین شده برای لرزه‌زایی گسل پردیسان


وی با اشاره به توان لرزه‌زایی گسل پردیسان، یادآور شد: بر اساس بررسی‌های انجام شده این گسل توان لرزه‌زایی 6.2 تا 6.3 ریشتر را خواهد داشت ولی فراموش نکنیم که زلزله بم 6.5 ریشتر بوده است و لزومی که توان گسلی 7 ریشتر و بیشتر از آن باشد.

طالبیان تاکید کرد: در فلات ایران عموما زمین لرزه‌هایی که بیشتر از 5.5 هستند می‎توانند مخرب باشد.

این محقق اضافه کرد: در شهرهای بزرگ که ساختمان‌های بلندمرتبه تاسیس شده است و به ویژه در مناطقی که خاک منطقه سست باشد، تخریب ناشی از زلزله به مراتب شدیدتر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: زلزله‌هایی که در کشور رخ داده است، اغلب در مناطقی بوده‌اند که ارتفاع ساختمان‌ها و جمعیت کم بوده است. در بم، رودبار و شرق ایران ساختمان‌های بلند مرتبه زیادی ساخته نشده بود.

طالبیان تاکید کرد: در مقابل در شهر تهران هر نوع زلزله‌ای که بیشتر از 5.5 ریشتر باشد، می‌تواند موجب تخریب سازه‌ها شود.

لزوم بازنگری نقشه جامع شهر تهران

این محقق علوم زمین با اشاره به اثرات گسل پردیسان در نقشه جامع تهران، تاکید کرد: بر این اساس لازم است این نقشه‌ها مورد بازنگری قرار گیرند؛ چرا که در مصوبات شورای عالی شهرسازی نیز بر رعایت حریم گسل‌ها تاکید شده است.

به گفته وی لازم است هر سال یکبار نقشه جامع شهر تهران مورد بازبینی قرار گیرد.

طالبیان با بیان اینکه در زمینه بازنگری نقشه جامع شهر تهران اقدامات آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد که به زودی در این زمینه اقدام شود تا برای ساختمان‌هایی که در نزدیکی گسل‌ها قرار دارند، مقررات خاصی وضع شود ضمن آنکه ساختمان‌های حساس در حریم گسل‌ها ساخته نشود.

رییس پژوهشکده علوم زمین اجرای این امر را موجب ایمن سازی شهر تهران خواهد شد.

گسل فعال در کنار فرونشست زمین

رییس پژوهشکده علوم زمین با اشاره وجود پدیده فرونشست زمین در کشور، گفت: این پدیده،‌ یک پدیده مستقل از زلزله است و ارتباطی با رخدادهای زمین لرزه ندارد.

وی یادآور شد: ولی در مناطقی که فرونشست وجود دارد به دلیل تغییراتی که در سطح زمین رخ می‌دهد موجب خواهد شد که ساختمان‌ها حتی بدون رخ دادن زلزله، فرو بریزند.

طالبیان همچنین اظهار کرد: از سوی دیگر با ایجاد فرونشست، ساختمان‌ها سست و ضعیف و در زمان زلزله، تخریب شدیدتر خواهد شد.

زلزله‌های متعدد در جنوب تهران

طالبیان در خصوص زلزله‌های متعدد جنوب تهران، با تاکید بر اینکه این زلزله‌ها در جنوب ایران طبیعی است، توضیح داد: زمین لرزه‌های منطقه زاگرس طبیعی است و در گذشته هم همین وضعیت در این منطقه حاکم بوده ولی در سال‌های اخیر به دلیل ایجاد ایستگاه‌های لرزه‌نگاری و افزایش اطلاع رسانی، به نظر می‌رسد که تعداد زلزله‌ها افرایش یافته است.

وی افزایش حساسیت خبرگزاری‌ها و مردم در خصوص زلزله را از دیگر عواملی دانست که در ایجاد تصور افزایش تعداد زلزله‌های کشور موثر بوده است و ادامه داد: علاوه بر آن کانال‌های اطلاع رسانی نیز بیشتر شده است که از نظر افراد جامعه تعداد رخدادهای لرزه‌ای کشور افزایش یافته است.

طالبیان اضافه کرد: ولی بررسی داده‌های ایستگاه‌های لرزه نگاری حکایت از افزایش تعداد زلزله‌های کشور ندارد.

تاثیر رخداد زلزله‌های کوچک در جلوگیری از زلزله‌های بزرگ


این محقق علوم زمین با تاکید بر اینکه رخ دادن زلزله‌های کوچک در منطقه زاگرس به معنای عدم رخداد زلزله‌های بزرگ در این منطقه نیست، اظهار کرد: در بخش شمالی زاگرس همواره زلزله‌های بزرگ داشتیم، ‌داریم و خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در بخش‌های جنوبی کشور نیز انتظار زلزله‌های بزرگ هست، خاطر نشان کرد: ولی آمار زلزله‌های متوسط نشان می‌دهد که زمین لرزه‌های متوسط این منطقه فراوان‌تر نسبت به سایر مناطق است ولی معنای این گفته این نیست که زلزله بزرگ در این منطقه رخ نخواهد داد ولی زلزله‌های متوسط بیشتر از زلزله‌های بزرگ رخ داده است.


:: بازدید از این مطلب : 2549
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
حميدرضا بقايي از نزديك‌ترين ياران محمود احمدي‌نژاد با گذشت چند روز از بيانيه ‌رئيس‌جمهور سابق مبني بر عدم حمايت از هيچ كانديدايي...

 

حميدرضا بقايي از نزديك‌ترين ياران محمود احمدي‌نژاد با گذشت چند روز از بيانيه ‌رئيس‌جمهور سابق مبني بر عدم حمايت از هيچ كانديدايي در انتخابات ۹۶ طي يك يادداشت تلگرامي آمادگي خود را براي حضور در انتخابات ۹۶ اعلام كرد. اين اقدام بقايي در اعلام كانديداتوري بعد از بيانيه محمود احمدي‌نژاد، دو احتمال را در اذهان پديدار كرد.

 

نخست آنكه بقايي خلاف ميل احمدي‌نژاد در انتخابات ثبت‌نام كرده است، همان احتمالي كه برخي شنيده‌ها آن را تاييد مي‌كرد. احتمال دوم آنكه اتفاقا احمدي‌نژاد هيچ‌گونه مخالفتي با كانديداتوري بقايي نداشته اما چون اين احتمال وجود دارد كه بقايي با عدم استقبال از سوي مردم روبه‌رو شود، ترجيح داد طي بيانيه‌اي عدم حمايت خود از نزديكانش را اعلام كند که اگر بقايي شكست خورد، اين شكست به حساب او گذاشته نشود. هر چند سناريوي نخست محتمل است، اما سناريوی دوم محل تامل بيشتر است. واقعيت اين است كه محمود احمدي‌نژاد غيرقابل پيش‌بيني‌ترين سياستمدار ايران است.

 

مشايي وحمايت مشروط احمدي‌نژاد از بقايي

 سناريوي دوم زماني قوت مي‌گيرد كه اسفنديار رحيم‌مشايي دركنفرانس خبري اعلام‌ مي‌كند كه نهي محمود احمدي‌نژاد تنها عدم ورود او به انتخابات رياست‌جمهوري را شامل مي‌شود. مشايي دركنفرانس خبري گفت:«آنچه از بيانات مقام معظم رهبري دريافت كرديم اين است كه دكتر احمدي‌نژاد فقط به عنوان نامزد حضور نداشته باشد، اگر از بيانات مقام معظم رهبري دريافت مي‌كرديم كه دكتر احمدي‌نژاد كلا حضور نداشته باشد هيچ فعاليتي شروع نمي‌كرديم، اينها كه مي‌گويند براساس توصيه ايشان، احمدي‌نژاد نبايد از كسي حمايت كند، دكتر احمدي‌نژاد براي حمايت از افراد محدوديت دارد، افراد منعي ندارند كه بگويند ايشان را دوست داريم و از ايشان دست نمي‌كشيم.

 

فردي مي‌خواهيم كه وقتي رئيس‌جمهور شد اعلام كند ملت ايران! من مي‌دانم شما در غيبت احمدي‌نژاد به خاطر احمدي‌نژاد به من راي داده‌ايد، فردي مي‌خواهيم كه علاوه بر اينكه تبلور احمدي‌نژاد است بتواند تا روز ثبت نام و راي‌گيري فشارها را تحمل كند و در صحنه بماند.، بقايي به احمدي‌نژاد شبيه‌تر است». در نتيجه اگر احمدي‌نژاد واقعا قصد حمايت از بقايي را نداشت، بايد عدم حمايت خود را از او پس از اعلام كانديداتوري‌اش اعلام مي‌كرد.

 

جنگ رواني تيم رسانه‌اي احمدي‌نژاد

با موضعگيري‌هاي رحيم‌مشايي و اعلام اينكه بقايي حمايت محمود احمدي‌نژاد را با خود همراه دارد، در يك جنگ رواني ساختگي، يكي از كانال‌هاي نزديك به رئيس دولت قبل از عصبانيت احمدي‌نژاد براي كانديداتوري بقايي‌خبر مي‌دهد و قصد دارد كماكان بر عدم حمايت احمدي‌نژاد از بقايي تاكيد كند اما به فاصله يك روز از اعلام اين خبر يكي ديگر از كانال‌هاي تلگرامي نزديك به جريان احمدي‌نژاد چنين منتشر مي‌كند كه«اعضاي شوراهاي تبيين مباني انقلاب و بازخواني آرمان‌هاي امام ، براي همراهي بقايي در انتخابات استعفا دادند.

 

اين كانال نوشت: با توجه به اعلام كانديداتوري حميد بقايي در انتخابات رياست‌جمهوري و تاكيد محمود احمدي‌نژاد مبني بر ممنوعيت فعاليت انتخاباتي اعضاي شوراهاي تبيين مباني انقلاب و بازخواني آرمان‌هاي امام، اعضا استعفا دادند. در ادامه در اين كانال آمده است، عبدالرضا شيخ‌الاسلامي، علي ذبيحي، سيدحسن موسوي، مرتضي تمدن و علي اكبر جوانفكر، استعفاي خود را از شوراي مركزي تبيين مباني انقلاب و بازخواني آرمان‌هاي امام تقديم احمدي‌نژاد كردند تا در فعاليت‌هاي انتخاباتي به حميد بقايي كمك و ياري رسانند». اين كانال قصد دارد با اعلام اين خبر از عدم رضايت احمدي‌نژاد از فعاليت انتخاباتي پرده بردارد، طوري كه استعفاها را هم به خواست احمدي‌نژاد نسبت دهد.

 

حمايت دقيقه ۹۰ احمدي‌نژاد از بقايي

 هرچند احمدي‌نژادي‌ها قصد دارند اينگونه جلوه دهند كه به دنبال فضاي دو قطبي درانتخابات نيستند، اما اعلام حمايت مشايي از بقايي و جلوه دادن حمايت غيرمستقيم احمدي‌نژاد از كانديداتوري بقايي آن هم توسط مشايي اين احتمال را تقويت مي‌كند كه شايد در لحظات آخر و در صورت تاييد صلاحيت بقايي باشد كه محمود احمدي‌نژاد، رسما حمايت خود را اعلام كند.


:: بازدید از این مطلب : 2709
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
نفوذ و قدرت ايران به ‌ضرر هيچ‌كس نيست


جهان بي‌قرار، جنجال‌هاي داخلي، افراط‌گرايي‌هاي عنان‌گسيخته و سياستمداراني كه در پرآشوب‌ترين روزهاي صحنه بين‌المللي بايد كشتي كشورهاي خود را به امن‌ترين ساحل برسانند. ناامني ديگر پديده‌اي محصور در خاورميانه هميشه دست در گريبان با بحران نيست. از روزهاي انتخاب قربانيان افراط‌گرايي گذشته و گروه‌هاي تروريستي با منابع مالي در اختيار به راحتي سفره پذيرش تفكر خود را در پاريس و برلين همان‌گونه پهن مي‌كنند كه پيش از اين در اسلام‌آباد يا بغداد خوان نعمت براي مشتاقان به افراط مي‌گستراندند.

 

در چنين شرايط جهاني، ايران از حيث داخلي، منطقه‌اي و بين‌المللي در شرايط ويژه‌اي قرار گرفته است. محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه در چنين شرايطي آخرين ماه‌هاي حضور خود در وزارت امور خارجه دولت يازدهم را مي‌گذراند تا كمتر از ٥ ماه ديگر با مشخص شدن نتيجه انتخابات رياست‌جمهوري سال ٩٦، يا حسن روحاني، سكاندار دولت دوازدهم هم باقي مي‌ماند كه در آن شرايط سياست خارجي كشور همان مسيري را خواهد رفت كه در ٤ سال نخست طي كرده بود يا مردي ديگر عنوان رييس دولت دوازدهم را به خود اختصاص خواهد داد كه شايد در آن صورت بايد انتظار اتفاق‌هاي نو در عرصه سياست خارجي را داشت. در آخرين روزهاي سال ٩٥ فرصتي براي گفت‌وگو با سكاندار وزارت امور خارجه دست داد كه مشروح اين گفت‌وگو در سالنامه اعتماد منتشر خواهد شد اما گزيده‌هايي از آن به شرح زير است:

 

هنوز بر سر عهد اولويت رابطه با همسايگان هستيم

بهبود رابطه با اروپا، تجربه رابطه‌اي متفاوت با روسيه و تعريف‌هاي جديد در پارامترهاي دخيل در روابط ايران با ساير كشورها را مي‌توان ميراث دوره نخست وزارت محمدجواد ظريف دانست. با اينهمه مجموعه‌اي از اتفاق‌هاي منطقه‌اي و رخدادهاي فرامنطقه‌اي موثر در معادلات خاورميانه دست به دست هم داد تا رابطه ايران با برخي كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس و در راس آنها عربستان چندان در مسير بهبود قرار نگيرد.

 

وزير امور خارجه در پاسخ به اين سوال كه آيا وزارت امور خارجه استراتژي خاصي براي اندكي به جلو بردن قطار رابطه در عمر باقيمانده از دولت يازدهم دارد يا خير ؟ با اشاره به اينكه ما همواره براي بهبود روابط با منطقه تلاش كرده‌ايم، گفت: در ابتداي آغاز به كار دولت يازدهم اعلام كرديم كه اولويت ما منطقه است و همچنان هم بر همين مساله تاكيد داريم. نگاه راهبردي جمهوري اسلامي ايران اين است كه اين منطقه نيازمند همكاري و همگرايي است و حتما در يك منطقه ناامن ما نيز امنيت نخواهيم داشت. در اين حوزه نه‌تنها امنيت كل منطقه بلكه امنيت تك‌تك كشورهاي منطقه براي ما مهم است.

 

ثبات در عربستان خواست جمهوري اسلامي ايران است

ظريف در ادامه خاطرنشان ساخت: ما مي‌خواهيم عربستان و همه كشورهاي خليج فارس ثبات داشته باشند، مي‌خواهيم جنگ در يمن متوقف شود كمااينكه از روز اول همه تلاش خود را كرديم كه جنگ در اين كشور آغاز نشود و زماني هم كه جنگ آغاز شد تمام تلاش خود را كرديم تا جنگ با توجه به نگراني‌هاي همه، هرچه سريع‌تر پايان پيدا كند. اين ديدگاه ما همواره ثابت بوده و همچنان نيز هست اما متاسفانه برخي كشورها به ويژه عربستان سعودي منافع خود را در تنش مي‌بينند.

 

عده‌اي پشت هياهوها درباره برنامه هسته‌اي ايران پنهان شده بودند

وزير امور خارجه با اشاره به اينكه برخي بازيگران منطقه‌اي در چند سال پيش از توافق هسته‌اي، پرونده ايران را امنيتي كرده بودند، افزود: هياهوها درباره برنامه هسته‌اي و بحران‌سازي كه پيرامون اين برنامه انجام شده بود خطر امنيتي از ايران ساخته بود كه آنها مي‌توانستند پشت آن، سياست‌هاي بسيار مخرب خود را در حمايت از افراط‌‌گرايي و برخي از اقدام‌هاي ناامن‌ساز در كشورهاي منطقه پنهان كنند. با حل مشكل هسته‌اي، پرده‌اي كه سياست‌هاي مخرب آنها را پوشانده بود، كنار رفت و نگراني‌هاي آنها آغاز شد و به همين دليل آنها اكنون سياست تخريبي ديگري را دنبال مي‌كنند.

 

سياست خويشتنداري در برابر تنش‌آفريني‌ها را ادامه مي‌دهيم

ظريف در ادامه افزود: اگر عربستان چه به دلايل مسائل داخلي، منطقه‌اي يا بين‌المللي تمايلي به حركت در مسير تنش زدايي نداشته باشد هر ميزان كه جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه تلاش كند، توفيقي نخواهد داشت. با اين وجود ما سياست خود را كماكان دنبال مي‌كنيم و نسبت به تنش‌آفريني‌هايي كه طرف مقابل انجام داده خويشتنداري به خرج داده‌ايم. اين خويشتنداري ناشي از بي‌برنامگي نيست بلكه خويشتنداري مبتني بر يك نگاه راهبردي به شرايط منطقه‌اي و خويشتنداري مبتني بر اطمينان به خود است.

 

نيازي به پاسخگويي به حركت‌هاي هيجاني نداريم

وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به اينكه ما مطمئن هستيم قدرتمندترين كشور منطقه هستيم، افزود: ما نيازي نداريم به هرگونه حركت هيجاني پاسخ بدهيم، مي‌توانيم برهمين اساس نفوذ خود را در منطقه به عنوان يك نيروي ثبات‌بخش افزايش بدهيم. جمهوري اسلامي ايران اين سياست را تا به امروز پيش برده و موفق هم بوده است. امروز اگر نگاه كنيد كسي نمي‌گويد در اين منطقه از نفوذ جمهوري اسلامي ايران كاسته شده بلكه همه معتقد هستند كه نفوذ جمهوري اسلامي ايران در اين منطقه افزايش پيدا كرده است.

 

ايران، قدرت ثبات بخش در منطقه

ظريف در پاسخ به اين سوال گفت: تنها نكته‌اي كه ما بارها به همسايگان خود گفته‌ايم اين است كه نفوذ و قدرت ايران به ضرر هيچ كس نيست بلكه قدرت و نفوذ ايران، قدرت و نفوذ ثبات بخش در اين منطقه است. ما اميدوار هستيم همسايگان ما متوجه باشند كه هر زمان هريك از همسايگان ما با خطر افراط، ترور و گروه‌هاي تروريستي مواجه شده است جمهوري اسلامي ايران بدون در نظر گرفتن قوميت، نژاد و مذهب به كمك قربانيان رفته است.

 

مخالف افراط‌گرايي عليه عربستان و امارات هستيم

وزير امور خارجه كشورمان با چنديادآوري تاريخي درخصوص سياست واحد ايران در برابر افراط‌گرايي گفت: ما نخستين كشوري بوديم كه حمله عراق به كويت را حتي قبل از كشورهاي حاشيه شوراي همكاري خليج‌فارس محكوم كرديم. ما نخستين كشوري بوديم كه به ياري مردم عراق رفتيم. ما نخستين كشوري بوديم كه به ياري مردم كردستان در روزهاي بحران به اربيل رفتيم. ما نخستين كشوري بوديم كه در شب كودتاي تركيه بيش از همه با دولت تركيه همراهي كرديم. ما كشوري هستيم كه اصلا كاري به ماهيت دولت تركيه يا ديگر دولت‌ها نداريم و اصولا مخالف كودتا و افراط‌گرايي هستيم. اين سياست ما يك سياست منسجم است. افراط‌گرايي عليه تاجيكستان، افغانستان، پاكستان، عربستان يا امارات هم كه باشد ما مخالف آن هستيم چراكه اين حركت‌ها را براي منطقه خطرناك مي‌دانيم.

 

امنيت ايران خودجوش است

ظريف با اشاره به اينكه در منطقه ناامن هزينه براي تامين امنيت ايران بالا مي‌رود، افزود: ما به لطف خدا، با تلاش مردم، نيروهاي مسلح و اطلاعاتي و امنيتي بيش از همه امنيت داريم و مهم اين است كه امنيت جمهوري اسلامي ايران خودجوش است و متكي به مردم و توان داخلي است اما هرچه محيط ناامن‌تر باشد هزينه تامين اين امنيت بيشتر است؛ لذا ما دوست داريم كه در يك محيط امن زندگي كنيم.

 

به قدرت بازدارندگي ناشي از مقاومت مردموابسته هستيم

اخيرا مسكو بر اقدام به فروش تجهيزات و تسليحات نظامي پيشرفته به كشورهاي شوراي همكاري به خصوص عربستان افزوده است. بر اساس آخرين آمار، ايران در ميان كشورهاي منطقه كمترين ميزان خريد تجهيزات و تسليحات را دارد. وزير امور خارجه در پاسخ به سوال «اعتماد» مبني بر اينكه آيا با توجه به بحران‌هاي سرريز شده و اينكه عقلانيت در بسياري از بازيگران منطقه‌اي پيرامون ايران وجود ندارد ما نبايد نگران اين عدم توازن تسليحاتي ميان ايران و كشورهاي همسايه باشيم، گفت: توان دفاعي ما بيشتر يك توان بومي است.

 

ما براي تامين نيازهاي دفاعي كمتر به خارج از كشور وابسته هستيم و بيشتر روي توان تسليحات و تجهيزات دفاعي خود تمركز مي‌كنيم و در كنار آن به قدرت بازدارندگي ناشي از مقاومت مردم و فرهنگ ايثار و شهادت اين مردم وابسته هستيم. در ٨ سال جنگ تحميلي اين مردم با وجود تمام حمايت‌هايي كه از سوي همه دولت‌هاي جهان از صدام و ارتش متجاوز صدام شد ايستادگي كردند و تمام اميال و آرزوهاي وي را به ناكامي كشاندند.

 

هيچ كشوري جرات درگير شدن با ما را پيدا نمي‌كند

ظريف در ادامه با اشاره به اينكه اين واقعيت شرايطي را ايجاد كرده كه با وجود اينكه ما كمترين هزينه تسليحاتي را داريم، افزود: هيچ كشوري جرات درگير شدن با ما را پيدا نمي‌كند چراكه هم از نظر سازوكار و تجهيزات نظامي و هم از نظر درون‌زا بودن امنيت ايران كه ناشي از امكانات ملي و مقاومت مردم است براي ما نگراني وجود ندارد. البته ما همواره به جامعه بين‌المللي يادآوري مي‌كنيم آنهايي كه درباره برنامه دفاعي ايران سر و صدا مي‌كنند بهتر است كه آنچه را ما نه‌تنها اعلام كه اجرا هم كرديم مبني بر اينكه ايران هيچگاه عليه كشوري اقدام به تجاوز نمي‌كند را هم اعلام و هم اجرايي كنند.

 

اروپايي‌ها نگران دخالت امريكا در مسائل داخلي خود هستند

اجلاس امنيتي مونيخ امسال در فضاي متفاوتي از سال‌هاي گذشته برگزار شد. اتحاديه اروپا در سخت‌ترين شرايط سياسي در چند دهه اخير قرار گرفته است. سير همگرايي در اين قاره متوقف شده و موج مخالفت با حضور كشورها در اتحاديه افزايش يافته است. انگلستان راه خود را جدا كرد و در يونان، اسپانيا، ايتاليا، فرانسه و هلند نيز ما شاهد شكل‌گيري نهضت‌هاي ضداتحاديه‌اي و ناسيوناليستي هستيم و نوعي پوپوليسم هم رو به گسترش است. در چنين شرايطي دونالد ترامپ، رييس‌جمهور تازه نفس امريكا اعتقاد دارد كه اتحاديه اروپاي آشفته به نفع امريكا است. در داخل ايران نيز برخي تحليلگران مي‌گويند كه اتحاديه اروپا كه مجموعه‌اي از كشورها است به سود ايران نيست و ايران از رابطه دوجانبه با اين كشورها راحت‌تر مي‌تواند منافع خود را تامين كند.

 

ظريف در پاسخ به سوال «اعتماد» در اين خصوص با اشاره به تنوع ديدگاه‌ها در ايران دررابطه با اتحاديه اروپا مي‌گويد: اما ايران با اتحاديه اروپا با عنوان يك واقعيت كه در جهان خارج وجود دارد، روبه‌رو مي‌شود. در برخي حوزه‌ها ما با اتحاديه اروپا اختلاف‌هايي داريم اما در برخي موارد مانند مذاكرات هسته‌اي اين اتحاديه نقش مثبتي ايفا كرده است. تصميم اينكه اروپايي‌ها با هم همگرايي داشته باشند يا خير به ديگران ارتباطي ندارد و يكي از نگراني‌هايي كه اروپايي‌ها امروز دارند اين است كه امريكايي‌ها بخواهند در اين مسير دخالت كنند.

 

نبايد واقعيت‌هاي امروز جهان را هيجاني كرد

وزير امور خارجه افزود: فكر مي‌كنم نيروهاي متعددي در اروپا به سمت همگرايي و برخي نيروها هم به سمت واگرايي حركت مي‌كنند و اين واقعيتي در جهان است كه اتفاق مي‌افتد. حتي در داخل كشورها گرايش‌هاي متعددي وجود دارد مانند گرايش‌هايي كه با بحث همگرايي جهاني و اقتصاد جهاني همراه‌تر هستند و همزمان گرايش‌هايي هم وجود دارد كه با واگرايي‌هاي جهاني موافق‌تر هستند.

 

وضعيت مشابهي در امريكا هم وجود دارد و مي‌بينيم كه حتي در بخش‌هاي صنعتي اين كشور هم يك گروه حامي صنعت‌هاي مدرن‌تر و يك گروه حامي صنعت‌هاي قديمي‌تر هستند و ديدگاه‌هاي متفاوتي با هم دارند. اين واقعيت‌ها در جهان امروز در حال شكل‌گيري است و نبايد آنها را چندان هيجاني كرد. كمااينكه الان اروپايي‌ها نيز به دليل برخي تمايل‌هايي كه در ترامپ يا نزديكان وي براي واگرايي اروپا وجود دارد به اين مساله حساس شده‌اند.



:: بازدید از این مطلب : 2512
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
مهدی هاشمی پس از اتمام دوران مرخصی به زندان بازگشت.

 

به گزارش ایلنا، مهدی هاشمی که در روز فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مرخصی آمده بود، با اتمام دوران مرخصی به زندان اوین بازگشت.


:: بازدید از این مطلب : 2610
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
پس از عرضه‌ی آیفون ۶ پلاس به بازار، مشکل بزرگی گریبان اپل را گرفت که به Bendgate شهره شد.

پس از عرضه‌ی آیفون ۶ پلاس به بازار، مشکل بزرگی گریبان اپل را گرفت که به Bendgate شهره شد. اپل اعلام کرد که تنها ۱۰ دستگاه از این محصول دچار چنین مشکلی شده، اما گویا همین تعداد نیز کاپرتینویی‌ها را مجاب به چاره‌اندیشی کرده است.

یکی از کاربران گزارش کرده که احتمالا اپل بدون اعلام عمومی اقدام به تقویت نقاط ضعیف در فریم آیفون ۶ پلاس کرده است. این کاربر Reddit با انتشار مطلبی مدعی شده که آیفونی که وی به تازگی خریده با نمونه‌‌ای که در اولین روز‌های عرضه توسط همسر وی خریداری شده، دارای تفاوت‌هایی است.

براساس اطلاعات منتشر شده، نمونه‌ی دوم در مقایسه با نمونه‌ای که این کاربر در روزهای اول عرضه خریداری کرده، دارای استحکام بیشتری بوده و به اندازه‌ی نسخه‌ی اول به‌راحتی و با وارد کردن فشار اندک خم نمی‌شود. وی حتی به صدای حاصل از نواختن ضربه روی آیفون نیز اشاره کرده و گفته که صدای حاصل از آیفون وی گویای بدنه‌ی مستحکم‌تری در مقایسه با آیفونی است که همسر این فرد در اولین روزهای عرضه از آن خود کرده است.

این کاربر با زیر ذره‌بین قرار دادن محلی که براساس گزارش‌های منتشر شده، ضعیف‌ترین نقطه‌ی آیفون است، از وجود نقاط قرمز رنگی در اطراف محل کلید تنظیم صدا خبر داده که به اعتقاد وی برای تقویت این نقطه از گوشی مورد استفاده قرار گرفته است.

این کاربر با وزن هر دو دستگاه تلفن‌هوشمند به این نتیجه رسیده که آیفون وی ۲۱ گرم سنگین‌تر از نمونه‌ای است که همسر در اختیار دارد که البته ادعای عجیبی به نظر می‌رسد! البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که شاید این تفاوت در وزن به موجب حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی ایفون ۶ پلاس این کاربر در مقابل ایفون ۱۶ گیگابایتی همسرش باشد.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 2513
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
حال که لنوو، موتورولا را تصاحب کرده، به نظر می‌رسد به رتبه اخیر خود در سهم از بازار جهانی موبایل راضی نیست و می‌خواهد در این بازار بیش از گذشته پیشرفت کند.

حال که لنوو، موتورولا را تصاحب کرده، به نظر می‌رسد به رتبه اخیر خود در سهم از بازار جهانی موبایل راضی نیست و می‌خواهد در این بازار بیش از گذشته پیشرفت کند.

یانگ یوانکینگ، مدیر عامل لنوو، روز گذشته در مصاحبه‌ای گفت:

    لنوو در بازار جهانی موبایل به رتبه سوم می‌رسد، ولی قطعا ما در همین جا متوقف نخواهیم شد... ما می‌خواهیم سردمدار حوزه دستگاه‌های موبایل و تلفن‌های هوشمند شویم.

بنا به گزارش اخیر IDC لنوو توانسته در سه‌ماهه سوم امسال، ۳۸ درصد، فروش بیشتری داشته و آن را به ۱۶.۹ میلیون واحد برساند و بر جایگاه چهارمین کمپانی بین‌المللی حوزه مخابرات در دنیا تکیه بزند. سهم این کمپانی از بازار موبایل، نسبت به سال گذشته از ۴.۷ درصد به ۵.۲ درصد افزایش یافته است. کمپانی شیائومی که در پکن مستقر است با ۱۷.۳ میلیون واحد فروش توانسته سهمی ۵.۳ درصدی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده و به جایگاه سوم برسد. بد نیست بدانید که شیائومی هنوز در بازارهای بین‌المللی فعالیتی را آغاز نکرده و فقط در بازارهای چین و هند فعالیت می‌کند!

نام موتورولا به لنوو کمک خواهد کرد تا در بازارهای توسعه یافته مثل اروپا و ایالات متحده، که در آنها خود تلفن‌های لنوو چندان طرفدار زیادی ندارند، نفوذ بیشتری پیدا کند و در عین حال در بازارهای در حال توسعه هم با یک نام تجاری باسابقه به فعالیت بپردازد. تصاحب موتورولا توسط لنوو روز گذشته نهایی شد تا بتواند در نبرد با شیائومی در گرفتن سهم بازار چین باقدرت بیشتری به رقابت بپردازد. معامله‌ای که در آن بیشتر پتنت‌های موتورولا در اختیار گوگل قرار گرفت ولی لنوو مجوز استفاده از آنها را دریافت کرد، که همین امر از  این پس این کمپانی چینی را به زعم مدیر عاملش به «یک بازیگر مهم در بازار جهانی» تبدیل خواهد کرد.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 2442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
دو تلفن جدید Galaxy A3 و Galaxy A5 را در خانواده‌ی گلکسی آلفا معرفی کرده است. این تلفن‌ها همچون اولین محصول از این سری به فریم فلزی مجهز شده‌اند و ظاهر مشابهی نیز دارند.

دو تلفن جدید Galaxy A3 و Galaxy A5 را در خانواده‌ی گلکسی آلفا معرفی کرده است. این تلفن‌ها همچون اولین محصول از این سری به فریم فلزی مجهز شده‌اند و ظاهر مشابهی نیز دارند.

پوشش پشت باتری در این تلفن‌ها جدا شدنی است و احتمالا همچنان از جنس پلاستیک است. A5 و A3 هر دو از سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برند.

A3 تنها ۶.۹ میلی‌متر ضخامت و A5 حدود ۶.۷ میلی‌متر ضخامت دارد.

سامسونگ با این دو تلفن بازار میانی و کاربران جوان را هدف قرار داده است و از این رو یک ماژول ۵ مگاپیکسلی را به عنوان دوربین جلوی دستگاه در نظر گرفته است تا کاربران بتوانند با این تلفن عکس‌های سلفی با کیفیت بگیرند.

این دو تلفن در رنگ‌های سفید، مشکی، نقره‌ای، صورتی، آبی و طلایی روانه‌ی بازار خواهند شد.

از نظر سخت‌افزاری Galaxy A3 به صفحه نمایش ۴.۵ اینچ با رزولوشن qHD و Galaxy A5 به صفحه نمایش ۵ اینچ با رزولوشن HD و از نوع Super AMOLED مجهز شده است. هر دو تلفن دارای پردازنده‌ی ۲ هسته‌ای ۱.۲ گیگاهرتزی به همراه ۱.۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و حافظه‌ی ذخیره سازی ۱۶ گیگابایت هستند.

گلکسی A3 از یک باتری ۱۹۰۰ میلی آمپر ساعتی و A5 از یک باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برند. هر دو تلفن بر پایه‌‌ی اندروید ۴.۴.۴ کیت کت کار می‌کنند.

سامسونگ تاریخ و قیمت دقیق عرضه‌ی این محصولات را اعلام نکرده، اما انتظار می‌رود در ماه آینده شاهد فروش آن‌ها در بازارهای منتخب باشیم.

 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 2479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
کمپانی دل، تبلت جدیدی را با عنوان Venue 8 7000 در ماه آینده (نوامبر) روانه بازار فناوری خواهد کرد که لقب نازک‌ترین تبلت دنیا را به خود اختصاص داده‌ است.

کمپانی دل، تبلت جدیدی را با عنوان Venue 8 7000 در ماه آینده (نوامبر) روانه بازار فناوری خواهد کرد که لقب نازک‌ترین تبلت دنیا را به خود اختصاص داده‌ است.


کمپانی دل موفق به ساخت و تولید نازک ترین تبلت دنیا شد تا بتواند گوی سبقت را از سایر رقبای خود برباید.
از مشخصات این تبلت می توان به ضخامت 6 میلی متری، صفحه 8.4 اینچی از نوع OLED ، رزولوشن 2560× 1600، وضوح تصویر 359 ppi ، 2 گیگ حافظه رم،  16 گیگ حافظه داخلی، سیستم عامل اندروید  کیت کت Android 4.4.2 KitKat ، پردازشگر 4 هسته ای Intel Atom Z3500 اشاره کرد.

 
دل در ساخت این تبلت از تکنولوژی جدیدی با عنوان Intel’s RealSense استفاده کرده و می توان گفت محصول جدید Dell با عنوان Dell Venue 8 7000 اولین محصول ساخت این کمپانی است که مجهز به چنین تکنولوژی است.

با کمک این تکنولوژی جدید می توان تصاویر متفاوتی را ثبت کرد و پیش بینی می شود محصول جدید دل به دلیل نازک و سبک بودن و همچنین قابلیت های منحصر به فرد نگاه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند.
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 2565
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
اوایل امسال پاناسونیک جزییاتی از تلفن مبتنی بر ویندوزفون خود منتشر کرد. به تازگی این تلفن با نام Toughpad FZ-E توانسته از FCC و GCF آمریکا مجوز دریافت کند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با یک تلفن هوشمند ویندوزفونی از پاناسونیک بیشتر آشنا شویم.

هنوز عرضه این تلفن هوشمند در سایر کشور‌های جهان مشخص نیست، اما تلفن Toghpad FZ-E از پاناسونیک توانسته مجوز IP68 را نیز دریافت کند که به معنی ضد آب بودن این دستگاه است. این تلفن برچسب قیمتی عجیب دارد و برای خریدار آن ۱۳۰۰ دلار هزینه در برخواهد داشت.

می‌توان مشخصات قنی Toughpad FZ-E را بدین ترتیب لیست کرد:

  • پردازنده ۴ هسته‌ای MSM8974AB از شرکت کوالکام با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز
  • ۲ گیگابایت حافظه رم
  • ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی
  • صفحه نمایش ۵ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل (HD)
  • ضد آب و امکان تعویض باتری
  • اجرای پیش‌فرض ویندوزفون ۸.۱

از ظاهر این تلفن می‌توان متوجه شد که جزو سری سخت و بسیار مقاوم پاناسونیک است. محصولات این سری برای استفاده‌های نظامی و صنعتی انتخاب می‌شوند و دوام بسیار بالایی دارند.

نظر شما درباره این تلفن از شرکت پاناسونیک چیست؟ آیا این مشخصات ارزش خرید تلفنی با ۱۳۰۰ دلار برچسب قیمت را خواهد داشت؟

 
 

برچسب ها: ضداب ، برچسب ، پاناسونیک ، خبرنو ، خبر نو



:: بازدید از این مطلب : 2514
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تکنولوژی صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند همچنان با شتابی استثنایی به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و....
اول از همه صحبت را از صفحه‌نمایش شفاف آغاز می‌کنیم. تکنولوژی جذابی که مدتی هست چیز زیادی از آن به بیرون درز نکرده و شرکت‌های کمی هم در این حوزه فعال و در حال تحقیق و توسعه هستند. دلیل این مساله نیز تا حدود زیادی واضح است؛ صفحه‌نمایش‌های شفاف به آینده‌ی نه چندان نزدیک تعلق دارد و در صورت تولید آن‌ها به شیوه و کیفیت مناسب هم باز با وجود دستگاه‌هایی که بقیه‌ی قسمت‌های آن مات است ارزش چندانی نخواهند داشت. کافی است وجود صفحه‌نمایش شفاف را بر روی مدارهای الکترونیکی پشت صفحه‌نمایش تصور کنید تا متوجه ایراد ماجرا شوید.

رئیس بخش تحقیق و توسعه‌ی ال‌جی که بر روی این پروژه کار می‌کند هم به این مساله اذعان می‌کند، اما در ادامه چنین می‌گوید که همچنان می‌توان کاربردهایی را برای چنین تکنولوژی در ابزارهای پوشیدنی نظیر ساعت‌های هوشمند یافت. با فرض این مساله که در برخی دستگاه‌ها می‌توان سایر بخش‌های الکترونیکی را در قسمت دیگری قرار داد و صفحه‌نمایش را به شیوه‌ای مجزا در معرض دید داشت، می‌توان انتظار خلاقیت‌های جذابی از چنین تکنولوژی داشت که تولید عینک‌های هوشمند شاید بخشی از آن باشد.

در هر صورت این فناوری هنوز هم با آنچه برای کاربرد روزمره مناسب باشد فاصله دارد. در این مرحله صفحه‌نمایش توسعه داده شده توسط ال‌جی 30 درصد شفافیت داشته که آن را در رده‌ی چیزی شبیه به شیشه‌ی دودی (ملایم) خودروها قرار می‌دهد. ال‌جی انتظار دارد این میزان شفافیت تا سال 2017 به چیزی حدود 40 درصد برسد که پیشرفت بسیار قابل توجهی محسوب خواهد شد. دلیل اصلی این تاخیر، تلاش ال‌جی برای استفاده از اجزای ترانزیستور کوچک‌تر در این صفحه‌نمایش است که به موجب آن فضا و به تبع نور بیشتری میان پیکسل‌ها حاکم خواهد شد. در مقام مقایسه باید گفت که شیشه‌های سنتی، حدود 92 درصد شفافیت دارند.

هدف از این قرار است که وضوح و شفافیت این نمایشگر تا سال 2017 به حدود 40 درصد برسد که سطح شفافیت بسیار بالاتری نسبت به حالت فعلی محسوب خواهد شد. برای قیاس باید دانست که سطح شفافیت شیشه‌های سنتی 92 درصد است، اما با وضعیت تکنولوژی فعلی و بدون چند پیشرفت مهم دستیابی به چنین شفافیتی امکان‌پذیر نخواهد بود.

یکی از مسئولان اجرایی ال‌جی نیز که بر روی توسعه‌ی نمایشگرهای منعطف یا قابل تا شدن نظارت دارد اعلام کرده که این تکنولوژی همچنان با تمرکز به پیش رانده می‌شود. این مسئول در پیش‌بینی خود از تولید صفحه‌نمایشی با قابلیت دو بار تا شدن خبر می‌دهد که بر اساس آن با باز کردن صفحه‌نمایش از حالت کوچک، با صفحه‌نمایشی در اندازه‌ی یک گوشی هوشمند بزرگ روبرو باشیم و باز کردن تای دوم موجب بدل شدن آن به چیزی شبیه یک تبلت شود. در هر صورت هنوز تکنولوژی فیلم‌های صفحه‌نمایش در مرحله‌ای قرار دارد که تا شدن موجب بروز صدمات جدی بر روی فیلم می‌شود و به همین دلیل باید انتظار مشاهده‌ی بخش‌هایی بصورت نمایشگر خمیده در نقش لولا را داشته باشیم که مسلما در ظاهر صفحه‌نمایش تاثیر خواهند داشت.

این نمایشگرها بصورت کامل تا نخواهند شد. نگاه دقیق به بخش‌های تا شده مشخص خواهد کرد که این قسمت‌ها به شکل ظریفی بر روی لولایی از جنس صفحه‌نمایش منحنی قرار گرفته‌اند.

در مقابل، صفحه‌نمایش‌های خمیده را می‌توان بعنوان آینده‌ای برای گوشی‌های هوشمند در نظر گرفت. بهبودهای اعمال شده در تکنولوژی بردهای الکترونیکی نیز صنعت را به سمت تلویزیون‌ها و نمایشگرهای خمیده راهنمایی کرده و ممکن است بزودی شاهد قابل دستیابی بودن نمایشگرهای رنگارنگ با خصوصیات کاغذمانند باشیم. بهبودها و پیشرفت‌های حاصل در زمینه‌ی صفحه‌نمایش‌های منعطف، شفاف و تا شدنی مسلما موجب ایجاد دستگاه‌های جالب توجهی در آینده‌ی نزدیک خواهد شد؛ اما متاسفانه همچنان باید به این انتظار طاقت فرسا ادامه دهیم.

 
 

برچسب ها: ال جی ، صفحه نمایش ، شفاف ، مدار ، الکترونیک ، خبرنو ، خبر نو ، khabareno ، khabare no ،



:: بازدید از این مطلب : 2569
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
اوایل این ماه سامسونگ پیش‌بینی کرد که به دلیل بازده‌ی پایین بخش موبایل، سود این شرکت در سه ماهه‌ی سوم سال جاری کاهش خواهد یافت.

براساس گزارش رویترز، سود سامسونگ در سه ماهه‌ی سوم سال جاری با کاهش ۶۰.۱ درصدی روبرو شده است. این مقدار سود در سه سال اخیر بی‌سابقه عنوان شده است. مهم‌ترین دلیل این کاهش درآمد مربوط به بازده‌ی پایین بخش موبایل و هزینه‌های بالای بازاریابی است.

سامسونگ در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری موفق به کسب سود خالص ۳.۹ میلیارد دلاری شده است. این میزان سود هنوز هم رقم بسیار بالایی است اما در مقایسه با سود ۹.۶ میلیارد دلاری این شرکت در همین فاصله‌ی زمانی در سال گذشته، به شدت کاهش یافته است.

رویترز در گزارش خود نوشته است که بازار تلفن‌های هوشمند، سال به سال بزرگ‌تر شده، اما سود سامسونگ از ۶.۷ تریلیون وون به ۱.۷۵ تریلیون وون کاهش یافته است.

مهم‌ترین دلیل کاهش درآمد و سود سامسونگ از بازار تلفن‌های هوشمند مربوط به کاهش قیمت تلفن‌ها و همچنین کاهش حاشیه‌ی سود شرکت‌ها از این بازار است.  احتمالا همه اینها نیز به دلیل ورود شرکت‌های مختلف و ارائه‌ی محصولات متنوع با قیمت پایین، رخ داده است. شرکت‌های چینی مانند هواوی محصولات خود را با قیمت بسیار پایینی در بازارهای مختلف ارائه می‌کنند و شرکت‌ها نیز برای رقابت با آن‌ها مجبور به کاهش قیمت محصولات خود هستند.

البته سامسونگ، گلکسی نوت ۴ را اخیرا وارد بازار کرده که پتانسیل فروش بالا دارد و شاید فصل چهارم سال جاری، این شرکت بتواند سود خود را افزایش دهد.

فروش پایین تلفن‌های هوشمند، درآمد بخش‌های صفحه‌نمایش و پردازنده‌ی سامسونگ را هم تحت تاثیر قرار داده است.

انتظار می‌رود فروش تلویزیون‌های Ultra HD و منحنی شکل سامسونگ در فصل پایانی سال ۲۰۱۴ افزایش یابد. اما سرمایه‌گذاران این شرکت منتظر هستند تا ببیند برنامه‌ی سامسونگ برای مقابله با تلفن‌های ارزان قیمت چینی چیست.

 
 

برچسب ها: سود ، سامسونگ ، سال جاری ، بازاریابی ، کاهش ، خبرنو ، خبر نو ، khabareno ، khabare no ،



:: بازدید از این مطلب : 2386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
پیش از معرفی رسمی دستبند سلامتی مایکروسافت، این کمپانی اسکرین‌شاتی از اپلیکیشن این گجت را به صورت اتفاقی بر روی وب‌سایت خود منتشر کرد. ساعاتی بعد.....
بر اساس اطلاعاتی که وب‌سایت 9to5Mac منتشر کرده، به نظر می‌رسد که این دستبند مجهز به یک نمایشگر رنگی است و شما می‌توانید آن را با ویندوز، OS X یا گوشی هوشمند خود همگام کنید. مایکروسافت در اطلاعاتی که منتشر کرده، صریحا گفته که این گجت از پلتفرم‌های موبایل اندروید، iOS و ویندوز فون پشتیبانی می‌کند، اما پیش از آن هم می‌شد حدس زد که این گونه خواهد بود، چرا که اپلیکیشن‌های مربوط به آن در فروشگاه‌های پلی استور گوگل و اپ استور اپل قرار گرفته‌اند.
در این اپلیکیشن می‌بینیم که برای این گجت از نام Microsoft Band استفاده شده که احتمالا نام رسمی آن باشد. مایکروسافت بند می‌تواند ضربان قلب، قدم‌ها، کالری سوزانده شده و الگوی خواب شما را تحت نظر بگیرد. می‌توانید اعلانات را از تلفن خود دریافت کرده و روی دستبند مشاهده کنید. این ابزار می‌تواند اطلاع‌رسانی‌های مربوط به ایمیل، تقویم، یادآورها، تماس ورودی، پیامک‌ها، فیسبوک، توییتر و اطلاعات مربوط به آب‌وهوا و اطلاعات اقتصادی را از تلفن دریافت کند.
همچنین گویا مایکروسافت ایده استفاده از دستبند برای پرداخت را با همکاری استارباکز کلید زده و آن را به صورت آزمایشی با همکاری استارباکز راه‌اندازی کرده است. وقتی به یک فروشگاه استارباکز می‌روید برای پرداخت پول قهوه، کافی است بارکد کارت استارباکز را به جای تلفن به دستبند خود نشان دهید.
 
 

برچسب ها: دستبند ، نمایشگر ، رنگی ، ساعت ، ماکروسافت ، خبرنو ، خبر نو ، khabareno ، khabare no ،



:: بازدید از این مطلب : 2459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
به گزارش وال استریت ژورنال، اپل در حال مذاکره مستقیم با توزیع کنندگان کشورمان است تا بدین طریق بتواند آیفون‌‌ را به شکل رسمی در ایران به فروش برساند.

به گزارش وال استریت ژورنال، اپل در حال مذاکره مستقیم با توزیع کنندگان کشورمان است تا بدین طریق بتواند آیفون‌‌ را به شکل رسمی در ایران به فروش برساند. گزارش شده که مدیران ارشد اپل جلساتی را با توزیع کنندگان ایرانی در مقر غیر اصلی اپل واقع در لندن ترتیب داده‌اند و درباره توزیع رسمی محصولات این کمپانی تحت عنوان «نمایندگان فروش» مذاکره کرده‌اند.

 ایالات متحده چندین سال است که با وضع تحریم‌ها شرکت‌های مختلف را مجبور می‌کند رابطه تجاری خود با ایران را محدود یا به صورت کامل قطع کنند، اما در ماه می ۲۰۱۴، با لغو تحریم‌هایی که مانع فروش تجهیزات و نرم‌افزار‌های ارتباطی برای مصرف کنندگان می‌شد (شبیه به گوشی‌های هوشمند یا لپ‌تاپ‌ها و...) شرکت‌ها اکنون اجازه دارند که در این موارد با ایران همکاری داشته باشند و محصولات خود را به فروش برسانند. حال در تازه‌ترین رخداد پس از لغو این تحریم، این شانس به وجود آمده که شرکت اپل بتواند محصولات خود را در ایران به صورت رسمی توزیع کند.

وال استریت ژورنال در این باره نوشته:

    در گفتگو‌های انجام شده، کوپرتینویی‌ها احتمال فروش و توزیع رسمی محصولات خود با همکاری شرکای ایرانی را بررسی خواهند کرد. به جای اینکه اپل استور‌ها در ایران باز شود، اپل تنها به همکار‌های خود در ایران امتیاز فروش محصولات را اعطا خواهد کرد. افراد مختلف گفته‌اند؛ بیش از دو جین کارمند اپل، شامل افراد متخصص در فن بازاریابی و بحث‌های فنی در این گفتگو‌ها دخیل بوده‌اند.

البته اپل هنوز این همکاری را منوط به اجازه دفتر خزانه داری آمریکا می‌داند و گفته پس از مشورت‌هایی که با دولت ایالات متحده انجام خواهد شد، شیوه انجام عملیات خود در ایران را بررسی و تعیین خواهد کرد.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 2511
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
همه روزه شرکت‌ها در حال ساختن تلفن‌هایی با امکانات و قابلیت‌های خاص‌اند که باریکی آن هم یک ویژگی مهم شمرده می‌شود.
به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران؛ شرکت چینی vivo تلفنی را معرفی کرده که با ضخامت 3.8 میلی‌متر دقیقاً نصف یک آیفون 5S ضخامت دارد. حال باید صبر کرد و دید که آیا مانند آیفون 6 خم می‌شود یا نه.
در ضمن شرکت ویو هنوز هیچ اطلاعاتی در ارتباط با سخت‌افزار این دستگاه اعلام نکرده است.

 
 


:: بازدید از این مطلب : 2799
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
مطمئن هستیم که اچ‌تی‌سی در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون از گوشی هوشمند جدید خود با نام HTC One M9 رونمایی خواهد کرد.

مطمئن هستیم که اچ‌تی‌سی در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون از گوشی هوشمند جدید خود با نام HTC One M9 رونمایی خواهد کرد. این گوشی هوشمند به سیستم‌عامل اندروید مجهز خواهد شد؛ اما ظاهرا اچ‌تی‌سی قصد دارد نسخه‌ی مجهز به ویندوز ۱۰ این گوشی را در آینده روانه‌ی بازار کند.

براساس شایعاتی که اخیرا توسط اکانت توییترِ upleaks فاش شده، هرچند اچ‌تی‌سی در MWC امسال تنها از نسخه‌ی اندرویدی HTC One M9 رونمایی خواهد کرد اما در حال برنامه‌ ریزی است تا در آینده‌ نسخه‌ی تحت ویندوز ۱۰ از HTC One M9 را نیز تولید کند.

اچ‌تی‌سی پیش از این نیز تجربه‌ی مشابه‌ای را با HTC One M8 داشت. این گوشی هوشمند چند ماه پس از عرضه‌ برای پلتفرم اندروید به همراه سیستم‌عامل ویندوز فون ۸ نیز عرضه شد.

گزارش شده که نسخه‌ی ویندوزی از HTC One M9 با نام رمزِ Hima W در داخلِ کمپانی اچ‌تی‌سی شناخته می‌شود. ظاهرا این گوشی یک کپی کامل از نسخه‌ی اندرویدی است و از نظر سخت‌افزاری هیچ‌تفاوتی با HTC One M9 ندارد و تنها به جای اندروید به ویندوز ۱۰ مجهز خواهد شد.

پیش‌تر نیز شایعه شده بود که ردموندی‌ها در تلاش هستند تا اچ‌تی‌سی را راضی کنند تا One M9 را به همراه سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ تولید کند. در حال حاضر مهم‌ترین محصولات مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوزفون، گوشی‌های سری لومیا هستند و کمپانی‌های تولیدکننده‌ی تلفن‌های هوشمند، علاقه‌‌ای به ارائه‌ی محصولات خود با سیستم‌عامل ویندوزفون نشان نمی‌دهند.

 نسخه‌ی ویندوزی از HTC One M8 تنها در بازار امریکا و چند بازار محدود ارائه شد و هرگز به بازار آسیا و اروپا راه نیافت. حال باید منتظر ماند و دید شرایط برای Hima W چطور خواهد بود.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 2419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
معمولا افزایش تعداد کاربران به‌عنوان یک فاکتور مهم و اساسی برای تعیین ارزش یک کمپانی در نظر گرفته می‌شود.

معمولا افزایش تعداد کاربران به‌عنوان یک فاکتور مهم و اساسی برای تعیین ارزش یک کمپانی در نظر گرفته می‌شود. اما ارزش یک کمپانی تا چه اندازه به کاربران وابسته است؟ آیا ارزش همه‌ی کاربران برابر است؟ با زومیت باشید تا به پاسخ سوالات مطرح شده بپردازیم.

بسیاری از کمپانی‌ها امروزه تعداد کاربران خود را به‌عنوان یک فاکتور ارزشمند برای مقایسه با سرویس‌های مشابه منتشر می‌کنند، اما آیا به‌واقع تعداد بالای کاربر را می‌توان به‌عنوان یک فاکتور اساسی در نظر گرفت؟ آیا تمامی کاربران ارزش برابری دارند؟ آیا ارزش‌گذاری کمپانی‌ها براساس تعداد کاربران فاکتور خوبی برای سنجش موفق یا غیرموفق بودن یک کمپانی است؟ برای یافتن پاسخ این سوالات بهتر است نگاهی دقیق به آمارهای منتشر شده توسط کمپانی‌ها داشته باشیم و ببینیم که آیا افزایش تعداد کاربران را می‌توان به‌عنوان یک فاکتور اساسی برای سنجش ارزش کمپانی‌ها در نظر گرفت یا خیر.
ارزش چه کمپانی‌هایی براساس تعداد کاربران تعیین می‌شود؟

برای درک بهتر تاثیر تعداد کاربران در ارزش‌گذاری کمپانی‌ها، بهتر است نگاهی عمیق‌تر به کمپانی‌های حاضر در بورس در حوزه‌ی فناوری داشته باشیم. در ادامه کمپانی‌هایی را که بخش عمده‌ی درآمد خود را از طریق نمایش آگهی‌ها به کاربران کسب می‌کنند، مورد بررسی قرار داده‌ایم. برای انتخاب کمپانی‌ها چهار فاکتور زیر در نظر گرفته شده است:
کمپانی‌هایی که در تالار بورس حضور دارند و سهام آن‌ها بطور عمومی عرضه شده است
کمپانی‌هایی که سرویس‌های کاربر محور ارائه می‌دهند
کمپانی‌هایی که بخش عمده‌ای از درآمد خود را از طریق نمایش آگهی‌ به دست می‌آورند
کمپانی‌هایی که از طریق شبکه‌های اجتماعی نفوذ بالایی میان کاربران دارند

با توجه به معیارهای فوق، چهار کمپانی فیس‌بوک، لینکدین، یاهو و گوگل انتخاب شده‌اند که در ادامه به بررسی موارد مطرح شده در مورد این چهار کمپانی خواهیم پرداخت.
اعداد چه می‌گویند؟

کمپانی‌های مورد بررسی از جمله‌ی کمپانی‌هایی هستند که وارد تالار بورس شده‌اند و از این‌رو آمارهای متعددی در مورد تعداد کاربران این چهار کمپانی وجود دارد، در نتیجه در این بررسی از آمارهای ارائه شده در گزارش سالانه‌ی منتهی به ۲۰۱۵ میلادی استفاده شده است تا داده‌های قابل مقایسه و نرمالی را در دست داشته باشیم. با توجه به بررسی اعداد مربوط به گزارش مالی کمپانی‌های نامبرده، سه داده‌ی بسیار کاربردی در دسترس قرار گرفت که از جمله‌ی آن می‌توان تعداد کاربران، درآمد حاصل در بازه‌ی زمانی مورد نظر و همچنین ارزش کمپانی در بازه‌ی زمانی در نظر گرفته شده اشاره کرد.

برخی از کمپانی‌ها آمار روشنی را از تعداد کاربران سرویس یا سرویس‌‌های خود به‌روشنی ارائه نکرده‌اند، از این‌رو برای استخراج موارد مورد نیاز، از منابع و گزارش‌های قابل استناد دیگری در زمان انتشار گزارش مالی سالانه کمک گرفته شده است. برای مثال به گزارش گوگل و رسانه‌هایی که از گزارش آن‌ها استفاده شده، سرویس جیمیل ۴۵۰ میلیون کاربر، گوگل پلاس ۴۰۰ میلیون کاربر، اندروید ۹۰۰ میلیون کاربر و سرویس جستجوی گوگل نیز ۱.۳ میلیارد کاربر جستجوکننده دارد. با توجه به اینکه تعداد کاربرانی که از گوگل برای جستجو استفاده می‌کنند، بیش از سایر کاربران این سرویس است، این تعداد را به‌عنوان مبنای تصمیم‌گیری در نظر گرفته‌ایم، چراکه به احتمال بسیار زیاد، این تعداد کاربر، کاربران سایر سرویس‌های گوگل را نیز در خود جای داده است.

با توجه به اینکه درآمد کمپانی‌ها به صراحت در گزارش‌های مالی منتشر می‌شود، از این‌رو با استناد به گزارش‌های مالی، درآمد کمپانی‌ها استخراج شده است. البته در مورد گوگل، درآمدهایی نیز از سایر بخش‌ها غیر از کاربران سرویس‌های اینترنتی شامل درآمد کل این کمپانی شده بود، که از مبلغ مورد استفاده در این بررسی، حذف شده است. از جمله‌ی این موارد می‌توان به درآمد ۹۹۸ میلیون دلاری این کمپانی از موتورولا اشاره کرد.

برای سنجش ارزش کمپانی‌ها نیز از سرویس Google Finance بهره گرفته شده است. برای بررسی آمارهای موجود، در مرحله‌ی اول ابتدا ارزش روز هر کمپانی را بر تعداد کاربران سرویس مورد نظر تقسیم شده است، همچنین درآمد هر کمپانی نیز بر تعداد کاربران کمپانی مورد نظر تقسیم شده تا درآمد هر یک از کمپانی‌ها نیز به ازای هر کاربر مشخص شود. حاصل محاسبات فوق، به‌دست آمدن دو عدد است که برمبنای آن می‌توان به ارزش کنونی کاربر براساس درآمد حاصل و ارزش طولانی مدت کاربر دست یافت.
 داده‌ها چه می‌گویند؟

با جمع‌آوری و محاسبه‌ی داده‌های مورد نظر، نتایج زیر به دست آمده است:

گوگل نشان داده که موتور جستجوی آن یک ماشین پولسازی بدون توقف است، چراکه می‌توان این موضوع را از ارزش گوگل مشاهده کرد. همانطور که در نمودار فوق مشاهده می‌کنید، ارزش گوگل بیش از سایر کمپانی‌های مورد بررسی همچون لینکداین، یاهو و فیس‌بوک است. همانطور که می‌توانید در این تصویر مشاهده کنید، درآمد گوگل به ازای هر کاربر بسیار بیشتر از سایر کمپانی‌های مورد بررسی است. براساس اعداد به دست آمده می‌توان دید که درآمد به ازای هر کاربر برای سه کمپانی یاهو، لینکداین و فیس‌بوک کمتر از دو دلار است. بخش عمده‌ای از این موضوع به دلیل درآمد کم از کاربران تحت وب است، از این‌رو انتقال کاربران به سوی استفاده از گجت‌های موبایل می‌تواند درآمد کمپانی‌ها به ازای هر کاربر را افزایش دهد، چنانکه یاهو و لینکداین هز این طریق موفق به نزدیک کردن درآمد خود به ۱.۸ دلار به ازای هر کاربر شده‌اند.
نرمال‌سازی داده‌ها

بهتر است در این مرحله با نرمال‌سازی داده‌ها، ارقام میانگین و میانه را به دست آوریم. در این مرحله می‌توان به روشنی دید که گوگل بالاتر از میانگین و میزان متوسط داده‌ها، حرکت می‌کند. همچنین سهامداران چه انتظاری از درآمدهای حاصل به ازای هر کاربر در بلند مدت دارند.

یکی از مواردی که در داده‌های فوق نیز به روشنی اهمیت آن را دید، ارزش کاربران پلتفرم‌های موبایل است، بطوریکه هر یک از این کاربران هزینه‌ای ۱.۸ دلاری را برای کمپانی مورد نظر رقم می‌زنند. مطمئنا در سال‌های آینده نیز هزینه‌ی مورد نیاز  برای نگه‌داری یا جذب کاربران جدید افزایش خواهد یافت، چراکه سهامداران در پی افزایش درآمد توسط کمپانی‌ها از جانب کاربران موبایل خواهند بود.

براساس داده‌های به‌دست آمده، بعید نیست که بزرگ‌ترین بازیگران سرویس‌های آنلاین بتوانند در هر فصل به ازای هر کاربر درآمدی ۱.۷۲ تا ۳.۷۶ دلاری و در یک سال درآمدی ۶.۸۹ تا ۱۵.۰۶ دلاری را برای کاربران رقم خواهد زد. نکته‌ای که بسیار جالب توجه است، وابستگی ۸ تا ۱۶ ساله‌ی کمپانی‌ها به کاربران است که ارزش کنونی آن‌ها براساس درآمد را برای کمپانی‌ها توجیه می‌کند.

کسب و کارهایی که فقط روی کاربران گجت‌های موبایل سرمایه‌گذاری می‌کنند، باید به دنبال راهی برای افزایش درآمد ۲ دلاری به ازای هر کاربر به ۴ تا ۵ دلار باشند که این موضوع ضامن موفقیت و ادامه‌ی فعالیت این کمپانی‌ها خواهد بود.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 2537
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
سامسونگ به تازگی دعوتنامه مراسم آنپکینگ ماه مارس را ارسال کرده است. در این مراسم گلکسی S6 و به احتمال زیاد گلکسی S6 Edge با نمایشگر خمیده رونمایی خواهند شد

سامسونگ به تازگی دعوتنامه مراسم آنپکینگ ماه مارس را ارسال کرده است. در این مراسم گلکسی S6 و به احتمال زیاد گلکسی S6 Edge با نمایشگر خمیده رونمایی خواهند شد. امروز باز هم تصاویری تازه از این محصول منتشر شده است، این بار از فریم فلزی!

از بین خیل عظیمی از تصاویر شایعه شده درباره گلکسی S6، تشخیص واقعی بودن هر کدام بسیار سخت شده است. برای تماشای ظاهر اصلی و نهایی گلکسی S6 باید تا مراسم یکم مارس صبر کنیم اما در ادامه با ما همراه باشید تا درباره جدیدترین تصویر شایعه شده از این محصول صحبت کنیم.

همانطور که می‌دانید سامسونگ پنج نسل از سری S خود را با فریم و بدنه پلاستکی به بازار آورده که هر کدام از آن‌ها نیز با استقبال زیادی در زمان خود مواجه شده‌اند. اما بعد از پنج سری با بدنه پلاستیکی که سامسونگ بخاطر آن انتقاد‌های زیادی را متوجه خود دیده حال به فکر یک تغییر اساسی افتاده است. گوشه‌ای از این تغییر رویکرد را در ساخت فریم فلزی گلکسی آلفا و گلکسی نوت ۴ دیده‌ایم و حال نوبت به آخرین نسل از سری پرطرفدار S رسیده است.

سامسونگ اگر قصد داشته باشد با پرچم‌دار جدید خود فروش زیادی بدست آورد قطعا به طراحی زیبا و بدنه‌ای محکم و از جنس فلز در محصول جدید خود نیاز خواهد داشت. تصاویری که امروز از فریم فلزی این محصول منتشر شده نیز این صحبت‌ها را تایید می‌کنند.

گفته می‌شود گلکسی S6 به نمایشگری ۵.۲ اینچی Super AMOLED با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، حافظه رم ۳ یا ۴ گیگابایت، حافظه ذخیره سازی ۳۲ گیگابایت، پردازنده هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی اکسینوس ۷۴۲۰، پردازنده گرافیکی Mail-T760 MP6، دوربین ۲۰ مگاپیکسلی در عقب و ۵ مگاپیکسلی در جلو مجهز خواهد شد. برای تایید همه این گمانه‌زنی‌ها به جز انتظار سر رسیدن اول مارس و شروع مراسم MWC 2015 بارسلونا چاره‌ای نداریم.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 2597
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
شیائومی قرار است به زودی گوشی هوشمندی معرفی کند که هیچگونه کناره‌ی نمایشگری در آن وجود ندارد.

شیائومی قرار است به زودی گوشی هوشمندی معرفی کند که هیچگونه کناره‌ی نمایشگری در آن وجود ندارد. جی ۳ ال‌جی بخاطر کم شدن کناره‌های صفحه نمایش ظاهری بسیار تحسین شد و حالا شیائومی قصد دارد در جدیدترین محصول خود همه حاشیه‌های کناری را کنار بگذارد.

منبعی که عکس‌های دستگاه بدون حاشیه نمایش شیائومی را لو داده گفته که بخاطر نبود برند Mi در بالا و گوشه سمت چپ دستگاه احتمالا این دستگاه Mi 5 پرچم‌دار جدید این کمپانی است که بعد از Mi 4 ،Mi Note و Mi Note Pro معرفی خواهد شد. اگر دقت کنیم شباهت‌ زیادی بین این محصول و نسل قبل یعنی Mi 4 وجود دارد؛ بدنه‌ای فلزی، باریکی کم و طراحی دکمه‌های پایین دستگاه.

متاسفانه از این دو تصویر فاش شده اطلاعات بیشتری نمی‌توان بدست آورد. تنها می‌توان از انتظارات درباره Mi 5 صحبت کرد که گفته می شود به پردازنده اسنپ‌دراگون ساخت کوالکام، ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم و نمایشگری با رزولوشن 1440p مجهز خواهد شد. اخبار آینده مربوط به پرچم‌دار جدید شیائومی را به اطلاع شما خواهیم رساند.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 2420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
یکی از کارخانه‌های سازنده‌ی چیپ‌های کنسول‌های پلی‌استیشن در شهر اویتای ژاپن، قرار است به زودی تعطیل شود.

یکی از کارخانه‌های سازنده‌ی چیپ‌های کنسول‌های پلی‌استیشن در شهر اویتای ژاپن، قرار است به زودی تعطیل شود. سونی با تعطیل کردن این کارخانه، تمرکز خود را روی تولید سنسورهای دوربین‌های دیجیتال افزایش می‌دهد. با جزئیات خبر همراه ما باشید.

به نقل از زومجی، مرکز فناوری نیم‌رساناهای اویتا که با نام Oita TEC شناخته می‌شود، وظیفه‌ی ساخت چیپ‌های Cell و RSX در پلی‌استیشن 3 را داشت و اخیراً به خاطر تقاضای کم این کنسول در شرف تعطیل شدن است. سونی این تصمیم را به خاطر تغییر روند کسب و کار خود گرفته است و فناوری و نیروی انسانی این کارخانه را برای مقاصد دیگری به کار گرفته است. مراحل بسته شدن این کارخانه تا ماه مارس سال آینده به پایان خواهد رسید.

خوشبختانه دویست و بیست کارمند Oita TEC شغل خود را از دست نخواهند داد و به دیگر بخش‌های سونی از شرکتی که روی فناوری‌های نیم‌رسانا تحقیق می‌کند، منتقل خواهند شد. یکی از اهداف سونی برای تعطیل کردن این کارخانه، تمرکز بیشتر روی تولید سنسورهای دوربین‌های دیجیتال است.

تصمیم سونی برای افزایش تولید سنسورهای تصویری خود کاملاً جدی است، به طوری که این شرکت صد و پنج میلیارد ین (حدوداً هشتصد و پنج میلیون دلار) روی کارخانه‌های Nagasaki TEC و Yamagata TEC برای افزایش تولید سنسورهای CMOS سرمایه‌گذاری کرده است. انتظار می‌رود با این سرمایه‌گذاری، میزان تولید سنسورها از شصت‌هزار عدد در ماه به هشتادهزار عدد برسد.

شرکت فناوری‌های نیم‌رسانای سونی در حال برنامه‌ریزی برای بهینه‌سازی و مدیریت بهتر کارخانه‌های تولیدی خود است. این شرکت قصد دارد منابع خود را بیشتر در تولید سنسورهای تصویری خرج کند، جایی که حرف اول را در بازار دوربین‌های دیجیتال می‌زند.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 2580
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
محققان علوم پزشکی وصله هوشمندی ساخته اند که می تواند زندگی سخت ده ها میلیون بیمار دیابتی در سراسر جهان را بهبود بخشد.

 


فدراسیون بین المللی دیابت اعلام کرده که هم اکنون ۳۸۷ میلیون فرد مبتلا به این بیماری در سراسر جهان زندگی می کنند و پیش بینی می شود این رقم تا سال ۲۰۳۵ به مرز ۵۹۲ میلیون هم برسد.

در این میان شمار دستگاه ها و تست های پزشکی مربوط به آزمایش قند خون، بررسی های روزانه و از همه مهمتر تزریق انسولین نیز افزایش خیره کننده ای داشته است.

اکنون گروهی از محققان در آمریکا وصله هوشمندی ساخته اند که می تواند فرآیند مدیریت دیابت را برای فرد دگرگون سازد.

این وصله دارای بیش از ۱۰۰ میکروسوزن است که با قرار گرفتن بر روی پوست به طور خودکار انسولین لازم برای بدن را تزریق می کند. مهمترین ویژگی این فناوری جدید این است که دیگر خبری از احساس درد نیست.

اگرچه در این فناوری جدید به جای یک سوزن (که همواره مورد استفاده بیماران دیابتی است) از ۱۰۰ سوزن استفاده می شود اما به دلیل ابعاد بسیار کوچک سوزن ها، فرد بیمار هرگز دردی را احساس نمی کند. هر یک از این ریزسوزن ها به اندازه تار موی مژه بوده و مجموعه آنها سطحی به اندازه یک سکه بسیار کوچک را تشکیل می دهد.

محققان دانشگاه کارولینای شمالی (UNC) با همکاری دانشگاه دولتی کارولینای شمالی (NC State) این فناوری جدید را ارایه کرده اند.

آنها در این پروژه از سلول های بتای بدن الگوبرداری کرده اند که فرآیند تولید و ذخیره سازی انسولین را در ریز کیسه های مخصوصی انجام داده و هر زمان که بدن تشخیص دهد سطح قند خون افزایش پیدا کرده، به طور طبیعی انسولین مورد نیاز را در جریان خون آزاد می کند.

در واقع وصله هوشمندی که این محققان ارایه کرده اند نیز به همین روش انسولین مورد نیاز بدن بیمار را تأمین می کند.



:: بازدید از این مطلب : 2507
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
پشتیبانی از ویندزو سرور ۲۰۰۳ توسط شرکت مایکروسافت، فردا چهاردهم ژوئن - ۲۳ تیرماه - به پایان می رسد.

 شرکت مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز سرور ۲۰۰۳ را در حالی از ۱۴ ژوئیه متوقف خواهد کرد که مطابق با گزارشات هم چنان تعداد قابل توجهی از سرورها از این نسخه استفاده می کنند؛ این بدان معناست که بدون داشتن برنامه ای برای ارتقاء سیستم ها به نسخه های بالاتر، کسب و کارها در معرض خطرات و حملات سایبری قرار خواهند گرفت.

در حال حاضر با توجه به آن که عرضه جدیدترین نسخه سرور ویندوز تا سال ۲۰۱۶ به تاخیر افتاده است، تنها راه حل برای مدیران فناوری اطلاعات، ارتقاء سیستم به نسخه سرور ۲۰۰۸ یا ۲۰۱۲ است.

پشتیبانی اصلی ویندوز سرور ۲۰۰۸ در ماه ژانویه امسال به پایان رسیده بود اما شرکت مایکروسافت تا سال ۲۰۲۰ آن را تمدید کرد؛ هم چنین پشتیبانی اصلی ویندوز سرور ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۱۸ است و تا سال ۲۰۲۳ تمدید می شود.

مرکز ماهر به مدیران فناوری اطلاعات توصیه کرده است تا در اسرع وقت نسبت به ارتقاء سرورها اقدام کنند؛ در این رابطه می توانند با استفاده از برنامه های Microsoft's Assessment و Planning Toolkit در این راه قدم بگذارند. این برنامه ها به آن ها می گوید که بهترین روش برای ارتقاء سیستم چیست و چگونه باید آن را انجام داد.


 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 2501
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
محققان شارژر خورشیدی جدیدی ساخته اند که به جهت باریکی چشمگیر عنوان «کاغذ خورشیدی» برای آن انتخاب شده است.




 درحالی که فناوری های متعددی در حوزه صفحات خورشیدی فشرده ویژه شارژ سیستمهای الکترونیکی همراه نظیر تلفن و رایانه همراه ارایه شده است اما بسیاری از آنها یا بسیار کوچک و بدون کاربرد مؤثر هستند و یا حجیم و نامناسب برای حمل.

اکنون فناوری جدیدی موسوم به Solar Paper ارایه شده که اثری از این دو نقص کلی در آن دیده نمی شود. این شارژر سبک تا ۱۰ وات برق (درصورت استفاده ترکیبی) تولید می کند با این حال حتی از آیفون ۶ پلاس هم سبک تر بوده و تنها کمی از آنها بزرگتر است.

این صفحه خورشیدی فشرده آنقدر نازک است که به راحتی در لابلای ورقهای کتاب جای می گیرد. سازندگان این دستگاه جدید مدعی هستند که باریکترین و سبک ترین شارژر خورشیدی جهان را ساخته اند.

۱۲۰ گرم وزن و باریکی به اندازه ۱.۵ میلیمتر دو ویژگی مهم این شارژر خورشید است.

ارایه دهندگان این فناوری جدید مدعی هستند که برخلاف بسیاری از شارژرهای خورشیدی، می توان شبکه ای از این شارژر جدید را با استفاده از آهنربا ایجاد کرد و درحالی که هر یک از آنها تا ۲.۵ وات برق تولید می کند، ۱۰ وات برق دریافت کرد که برای شارژ تلفن همراه کافی است.

این دستگاه به گونه ای هوشمندانه ساخته شده به طوریکه به محض تشخیص تابش مناسب پرتوهای خورشید، فرآیند شارژ را از سر می گیرد.

همچنین نمایشگر LCD تعبیه شده در دل آن فرآیند شارژ تلفن همراه یا سایر دستگاههای مشابه را نشان می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 2526
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
بدن هرکدام از ما دارای ویژگی‌های خاص فیزیکی است، بعضی از این‌ ویژگی‌ها مثبت هستند و برخی دیگر منفی، در این مطلب قصد داریم نگاهی به ترفند‌های عکاسی داشته باشیم که نکات منفی بدن را در حین عکاسی پنهان می‌کنند.

بدن هرکدام از ما دارای ویژگی‌های خاص فیزیکی است، بعضی از این‌ ویژگی‌ها مثبت هستند و برخی دیگر منفی، در این مطلب قصد داریم نگاهی به ترفند‌های عکاسی داشته باشیم که نکات منفی بدن را در حین عکاسی پنهان می‌کنند.


ظاهر لاغرتر با تغییر زاویه بدن

گفته می‌شود که ظاهر فرد حدود نیم‌کیلو در عکس بیشتر دیده می‌شود. اگر مستقیم جلوی دوربین بایستید کاملاً بدیهی است که نمای تمام بدن شما در مقابل دوربین قرار گرفته است. اما اگر زاویه ۴۵ درجه‌ای در مقابل دوربین داشته باشید و در حالیکه دست خود را به کمر زده‌اید وزن بدن را بر روی پای عقب خود منتقل کنید، ظاهری لاغرتر پیدا خواهید کرد.

پیتر هارلی، عکاس معروف مدلینگ، معتقد است، قسمت اتصال گردن و چانه یکی از نواحی مهم در عکاسی چهره است. به گفته وی در حین عکس‌برداری چهره، سعی کنید زوایای مختف سر و گردن را حتماً در نظر داشته باشید.

سه قانون طلایی نیز برای لاغر دیده شدن در عکس‌ها وجود دارد که ذکر آنها خالی از لطف نیست:

قانون اول: هرگز کنار فردی لاغر عکس نگیرید، به خصوص اگر هر دو یک لباس پوشیده باشید!
قانون دوم: در عکس‌های دسته‌ جمعی، سعی کنید شما نزدیک‌ترین فرد به دوربین نباشید.
قانون سوم:از هر وسیله‌ای برای پوشاندن شکم خود استفاده کنید.
نکته جالب و مهم: از دست‌ها غافل نشوید به جای قرار دادن دست‌ها در کنار بدن،‌سعی کنید آنها را دور کمر حلقه کنید.
آخرین ترفند: لباس‌های تیره بپوشید.





سعی کنید تصویر شما قسمت بیشتری از کادر عکاسی را پُر کند

بیل هارتِر نویسنده کتاب Portrait Photographer Handbook این تکنیک را برای افرادی که صورت لاغر دارند بسیار مؤثر می‌داند.

در تصاویری که از چهره با نمای نزدیک گرفته میشو‌د، سعی بر این باشد تا صورت با زاویه‌ای در کادر قرار گیرد که یکی از گوش‌ها در انتهای پرسپکتیو عکس باشد.

در این تکنیک نیز نوع پوشش تأثیر زیادی دارد، ترکیب‌ لباس‌های روشن و نور ملایم در پشت زمینه، انتخاب مناسبی می‌باشد. برای مثال پوشیدن کت‌ اسپرت با رنگ روشن برای آقایان باعث جلوه بیشتر صورت سوژه در عکس می‌شود، خانمها نیز بهتر است از لباس‌های کرک و پشم‌دار استفاده کنند.

اگر میانه خوبی با عکس‌هایی که در گذشته از شما گرفته شده است ندارید، سعی کنید این احساس را در حین عکس‌برداری پنهان کنید چرا که احساس به عکس جدید نیز منتقل می‌شود.

توصیه می‌شود عکاس قبل از عکس‌برداری تا سه بشمرد. در این حین بهتر است چشم‌های خود را بسته و نفس عمیق بکشید، دقیقاً قبل از شماره سه، نفس را بیرون داده و همزمان چشم‌ها را باز و با لبخند به دوربین نگاه کنید. این تکنیک باعث می‌شود چهره شما خونسرد و طبیعی در عکس ظاهر شود.





 با تغییر زاویه دوربین قد خود را بلند‌تر نشان دهید

در حین عکس‌برداری سعی کنید کنار افراد بلند قد یا لوازمی که بلندی آنها مشخص و آشنا است، مانند صندوق صدقه، قرار نگیرید.

در این شرایط در حالت نشسته عکس بگیرید.

عکس گرفتن از زاویه پایین پا نیز کمک می‌کند تا قد سوژه بلند‌تر به نظر برسد. در عکس‌های قدی تا حد امکان سعی کنید تا نمای تمام قدی داشته باشید.

از پوشیدن شلوار و یا دامن کوتاه در عکس‌های قدی غافل نشوید، شوار کوتاه باعث می‌شود پاها بلندتر دیده شود.

شلوار لی تنگ نیز گزینه مناسبی برای نشان دادن قد بلند در عکس‌ها می‌باشد.

در عکس‌های دسته جمعی نیز سعی کنید کنار افراد بلند قد نایستید و ژست‌های نشسته بگیرید.
 
بلندی قد خود را در عکس به تصویر بکشید






به ترفند‌های عکس‌برداری از افراد قد کوتاه اشاره کردیم؛ اما جالب است بدانید این ترفند‌ها برای افراد بلند قد نیز کاربرد دارد. اگر قد بلند هستید سعی کنید در عکس‌ها لنز دوربین از کمر به بالای بدن شما را نمایش دهد.

در عکس‌های گروهی نیز در انتهای گروه ایستاده و فاصله خود را با دوربین رعایت کنید.

 انتخاب رنگ‌های مناسب در پوشش لباس برای جلوه دادن ظاهری پویا

درست است که استفاده از کرم‌های آرایشی چین و چروک صورت را می‌پوشاند؛ اما در کنار این تکنیک انتخاب رنگ‌های لباس روشن نیز ظاهری جوان‌تر را در عکس به نمایش می‌گذارد؛ البته در انتخاب رنگ‌های روشن زیاده روی نکنید.

در عکس‌های پرتره، از رنگ‌های سنگین استفاده کنید و در صورت امکان سعی نمایید رنگ‌ پشت‌تصویر متعادل باشد. استفاده از نور زیاد هم در اینگونه عکس‌ها توصیه نمی‌شود اما حداقل سه منبع نور ملایم را به کار گیرید.

گاهی اوقات بد نیست پس از اینکه عکس برداری انجام شد،‌نسخه سیاه و سفید آنرا با نسخه رنگی مقایسه کنید، چه بسا عکس‌ سیاه‌ و سفید جلوه بیشتری داشته باشد.

در عکس‌برداری از افراد کهنسال نیاز نیست وسواس به خرج دهید تا عکس گرفته شده خشک و بی‌روح جلوه کند؛ در عوض جسارت به خرج داده و سعی کنید تصویر گرفته شده،‌ پر انرژی نمایش داده شود.

عکس‌برداری از افراد سن بالا در حال انجام فعالیت‌های مورد علاقه باعث می‌شود،‌تصویر فرد در عکس شاد و سرزنده نمایش داده شود.






در کنار تمامی نکات مطرح شده،‌این نکته مهم را در نظر داشته باشید که در عکس ژست‌های طبیعی بگیرید و همان کسی باشید که هستید، با واقعیت کنار بیایید و از ژست‌های مصنوعی دوری کنید.باور داشته باشید که این تنها یک عکس است و به هیچ وجه نگران نباشید تصویر شما در عکس چگونه نمایش داده خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 2586
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
شرکت گیگابایت ( Gigabyte ) در نمایشگاه کامپیوتکس امسال از جدید ترین لپ تاپ گیمینگ ( مخصوص بازی ) خود رونمایی کرد.این لپ تاپ ۱۵ اینچی جدید Aorus X5 نام داشته که با مشخصات قدرتمندی که دارد هر گیمیر حرفه ای را شیفته خود می کند.

شرکت گیگابایت ( Gigabyte ) در نمایشگاه کامپیوتکس امسال از جدید ترین لپ تاپ گیمینگ ( مخصوص بازی ) خود رونمایی کرد.این لپ تاپ ۱۵ اینچی جدید Aorus X5 نام داشته که با مشخصات قدرتمندی که دارد هر گیمیر حرفه ای را شیفته خود می کند.جالب است بدانید کمپانی گیگابایت ادعا کرده که Aorus X5 ، قدرتمند ترین لپ تاپ گیمینگ ۱۵ اینچی جهان است.

کمپانی گیگابایت در این لپ تاپ قدرتمند از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار یک پردازنده‌ی Intel Core i7 استفاده کرده‌ که این موارد، حداقل چیزی است که هر گیمری به دنبال آن می‌باشد. در مورد کارت گرافیک، گیگابایت از دو کارت گرافیک GTX 965M به صورت SLI بهره برده که سبب شده قدرت این لپتاپ "واقعا” بالا باشد و Aorus X5 چیزی از رقبا کم نداشته باشد.

این لپتاپ از صفحه‌نمایشی ۱۵.۶-اینچی با وضوح تصویر ۱۶۲۰×۲۸۰۰ و پنل IPS بهره می‌برد که کیفیت فوق‌العاده‌ بالایی داشته و رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد. در تستی که در نرم‌افزار ۳DMark 11 نیز از این لپتاپ گرفته شده، امتیاز آن در حالت Performence، بیش از ۱۲۰۰۰ (+P12000) بوده که برای یک لپتاپ با این مشخصات، امتیاز بسیار بالایی محسوب می‌شود.

اما همه چیز در مورد صفحه‌نمایش و قدرت سخت‌افزاری نیست. مسلما در یک لپتاپ گیمینگ، باید به سایر قطعات به کار گرفته شده همانند کیبورد، توجه زیادی شود. دکمه‌های این کیبورد بر خلاف سایر محصولات بازار که تخت هستند، بسیار روان حرکت کرده و کاملا مناسب انجام بازی‌ هستند. همچنین، این امکان برای گیمرها وجود دارد که بتوانند بیش از ۲۵ کلید میانبر را برای دسترسی سریع در این لپتاپ ذخیره کنند.سازندگان به لوح لمسی یا TouchPad نیز توجه بسیار خوبی داشته‌اند. این بخش با یک لایه‌ از جنس شیشه به صورت کامل پوشیده شده و در زیر آن نیز آرم Aorus گیگابایت قرار گرفته و همین موضوع، نشان می‌دهد که با یکی از بهترین محصولات گیگابایت روبه‌رو هستیم.

باید اعتراف کنیم که گیگابایت واقعا خوب عمل کرده و با تولید چنین لپتاپ قدرتمندی، وزن آن را تا حد ممکن که ۲.۵ کیلوگرم بوده، کاهش داده، در نتیجه وزن Aorus X5 برابر با ۲.۵ کیلوگرم و ضخامت آن، برابر با ۲۲.۹ میلی‌متر می‌باشد.نرم‌افزار Xsplit Gamecaster نیز به صورت پیش‌فرض، بر روی لپتاپ جدید گیگابایت نصب شده تا گیمرها بتوانند بازی‌های خود را ضبط و به صورت آنلاین از طریق Twitch پخش کنند.

هنوز اطلاعات بیشتری در مورد این لپتاپ همانند میزان مصرف باتری که از جمله مهم‌ترین مواردی است که باید ببینیم گیگابایت در مورد آن چگونه عمل کرده، در اختیارمان قرار نگرفته اما چیزی که بی‌شک برای شما هم بسیار جذاب خواهد بود، این است که Gigabyte، لپتاپ Aorus X5 را با قیمتی نا مشخص از هفته‌ی آینده وارد بازار انگلستان خواهد کرد! همین موضوع می‌تواند نشان دهد که گیگابایت برای ورود پردازنده‌های نسل ششم اینتل با معمرای Skylake صبر نکرده و Aorus X5، از پردازنده‌های نسل پنجم با معماری Haswell بهره می‌برند.

در ادامه شما را به دیدن تصاویری از این لپ تاپ جدید دعوت می کنیم :




















:: بازدید از این مطلب : 2612
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
در این ترفند قصد داریم با یک آموزش ساده و بدون نصب هیچ گونه نرم افزار ، صفحه کلید رایانه خود را قفل کنیم

همانطور که از عنوان این ترفند پیداست، در این ترفند قصد داریم با یک آموزش ساده و بدون نصب هیچ گونه نرم افزار ، صفحه کلید رایانه خود را قفل کنیم.برای مشاهده این ترفند به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.


مرحله اول: ابتدا دکمه Shift سمت راست صفحه کلید را به مدت ۸ ثانیه نگه دارید.

مرحله دوم: پس از مشاهده پنجره ی زیر، بر روی دکمه Yes کلیک کنید.


مرحله سوم: اکنون صفحه کلید شما قفل خواهد شد.اکنون اگر میخواهید قفل صفحه کلید را باز کنید کافیست کلید Shift سمت راست را ۸ ثانیه نگه دارید.



:: بازدید از این مطلب : 2537
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
شاید برای شما پیش آمده باشد که در هنگام مطالعه اطلاعات سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند با نام سنسور آن‌ها مواجه شده‌اید.
فناوری دوربین همیشه ویژگی مهمی در گوشی‌های هوشمند بوه است؛ ولی نسل فعلی پرچمداران بازار تأکید ویژه‌ای روی ماژول‌های دوربین دارند. بنابراین ارزشش را دارد که سری به دنیای سنسورهای دوربین بزنیم و ببینیم چه شرکت‌هایی بهترین و محبوب‌ترین سنسورهای دوربین را تولید می‌کنند.
سونی

با یکی از بزرگترین شرکت‌های این حوزه کار خود را آغاز می‌کنیم. این شرکت سابقه طولانی در بازار سنسور تصاویر دارد و سال‌ها پیشتاز فناوری دوربین موبایلی بوده است. این شرکت در سال ۲۰۱۴ حدود ۴۰ درصد از سنسورهای دوربین گوشی‌های هوشمند را تهیه کرده است.

از سنسورهای دوربین سونی در  گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های متعددی استفاده شده است و در مواردی هم حتی اگر تمام ماژول دوربین بر عهده سونی نبوده باشد، ولی از سنسورهای این شرکت استفاده شده است.  اگر احیاناً تفاوت بین سنسور و ماژول دوربین را نمی‌دانید در یک تعریف مختصر می‌توان گفت که سنسور دوربین نور دریافتی را به اطلاعات دیجیتال تبدیل می‌کند و تعداد مگاپیکسل‌ها، اندازه پیکسل  تراکم آن، فریم ریت ضبط ویدیو و غیره را تعیین می‌کند، ولی ماژول دوربین فوکوس، گشودگی دیفراگم و ویژگی‌های از این دست را تعیین می‌کند.

سنسورهای پیشرفته سونی تحت برند Exmor RS‌ به بازار عرضه می‌شوند. سنسور IMX230 این شرکت در بسیاری از گوشی‌های هوشمند اخیر بکار رفته است. سنسور IMX240  نیز در گلکسی نوت ۴ و برخی مدل های گلکسی اس ۶ بکار رفته است و این در حالی است که IMX234 اساس دوربین جی ۴ ال‌جی را شکل می دهد.



این شرکت فقط به بازار بالارده‌ها چشم ندوخته و سنسورهای میان‌رده ۸ و ۱۳ مگاپیکسلی سونی از طرف شرکت‌های چینی تولی کننده گوشی‌های هوشمند که به دنبال دوربین‌های قابل قبول با قیمت مناسب هستند، با استقبال زیادی مواجه شده است. از این دسته سنسورها می‌توان به IMX214‌ اشاره کرد که به شدت در بین برندهایی مثل هوآوی و اوپو محبوب شده است.

در کنار سنسور دوربین‌های هوشمند، سونی فوکوس خودکار تشخیص فازی (PDAF) را نیز توسعه داده است؛ حالت عکسبرداری با سرعت بالا برای سنسورهای سونی و البته قابلیت in-sensor HDR از دیگر ویژگی‌های توسعه داده شده توسط سونی هستند که این شرکت را به عنوان پیشتاز بازار معرفی کرده‌اند.

سونی درصدد است تا با سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش تولید سنسورهای دوربین خود به تقاضای روزافزون موجود در بازار در زمینه سنسور دوربین پاسخ دهد.
OmniVision

OmniVision‌ یکی دیگر از نام‌های بزرگ در صنعت سنسور گوشی‌های هوشمند است؛ ولی محصولات این شرکت را بیشتر  می‌توان در محصولات پایین رده و میان رده موجود در بازار مشاهده کرد.

قیمت فروش سنسورهای این شرکت ۱/۷۹ دلار است که در برابر قیمت ۷ دلار سونی به مراتب کمتر است از این رو به نظر می‌رسد این شرکت سرمایه گذاری بیشتری روی تقاضای  سنسورهای CMOS‌ با قیمت پایین از سوی بازارهای رو به رشد چین و هند انجام دهد.


البته گاهی هم از سنسورهای این شرکت در محصولات بالا رده استفاده می‌شود که بهترین مثال آن پرچمدار سال گذشته اچ‌تی‌سی یعنی وان ام ۸ است. این شرکت همچنین تا قبل از این که اپل قرارداد جدیدش را با سونی منعقد کند، سنسورهای مورد نیاز اپل را تأمین می‌کرد.

چندی پیش این شرکت سنسور ۲۳/۸ مگاپیکسلی خود OV23850‌ را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد که مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فازی و ضبط ویدیوی 4K است.

در تلاش دیگری برای حضور در بازار بالارده‌ها این شرکت طراحی ۱۳ مگاپیکسلی PureCel خود را ارائه کرد. این سنسور کمی بزرگتر بوده و با برخورداری از پیکسل‌های بزرگتر  1.3um، نور بیشتری را برای ثبت تصاویر با کیفیت بالاتر دریافت می کنند.
توشیبا

توشیبا شرکت بزرگ دیگری با سابقه قوی در صنعت دوربین گوشی‌های هوشمند است. شاید سنسورهای این شرکت این روزها در گوشی‌های هوشمند بالا رده دیده نشوند، ولی  سنسور ۴۱ مگاپیکسلی که در دوربین Pureview نوکیا 808 بکار رفته است، ساخت توشیبا است.

این شرکت اخیراً در حال کار بر روی کاهش اندازه و مصرف سنسورهای دوربین گوشی‌های هوشمند است و در ماه مارچ نیز سنسور T4K82 با قابلیت پخش تصاویر Slow Motion‌ با ۲۴۰ فریم در ثانیه معرفی کرد.

toshiba camera modulesماژول‌های دوربین توشیبا که برای پروژه آرا گوگل توسعه داده شده‌اند

این شرکت سنسورهای ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی را برا گوشی‌های هوشمند می‌سازد والبته سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مخصوص گوشی های بالارده را نیز تولید کرده است. به نظر می رسد سنسور BSI T4KA7 در دوربین پشتی اچ‌تی‌سی وان ام 9 مورد استفاده قرار گرفته است. توشیبا هم مثل سونی از فناوری PDAF‌ در سنسورهای خود استفاده کرده و فناوری عمق ۳ بُعدی مخصوص به خود و فناوری حالت روشن برای بهبود ویدیوهای تصویر آهسته بهره می‌برد.

توشیبا در تلاش است تا سنسور گوشی‌های هوشمند چینی را تأمین کند و البته برای رشد بیشتر به بازار خودرو و تجهیزات پزشکی نیز نیم نگاهی دارد.
 SK Hynix

این شرکت نیز نقش کلیدی در بازار دوربین‌های ارزان قیمت دارد. سنسورهای ۸ و ۱۳ مگاپیکسلی  این شرکت کم کم در گوشی‌های تولیدکنندگان نام آشنای بازار مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ بخصوص از زمانی که این شرکت تمرکز خود را تأمین سنسور دوربین گوشی‌های هوشمند چینی قرار داده است. این شرکت پیش از این دوربین  گوشی‌های ارزان قیمت سامسونگ را تولید می کرد.

سال گذشته این شرکت اعلام کرد که در حال توسعه سنسور ۲۱ مگاپیکسلی خود است. در واقع SK Hynix‌ کار خاصی انجام نمی‌دهد که رقبا از عهده آن بر نیایند؛ در عوض این شرکت با قیمت‌های پایین سنسورهایش، تولید کنندگان را وسوسه می‌کند.
سامسونگ

سامسونگ تلاش زیادی برای تولید فناوری‌های مختلف مرتبط با گوشی‌های هوشمند از تولید نمایشگر تا پردازنده داشته است؛ ولی این کمپانی به همین‌ها بسنده نکرده و وارد تجارت سنسور دوربین گوشی‌های هوشمند هم شده است. البته سامسونگ هنوز در این تجارت به بزرگی سونی نشده است، ولی در تلاش است تا تجارت سنسور و ماژول دوربین خود را گسترش دهد. وقتی به این فکر می‌کنیم که تجارت‌های دیگری هم بوده‌اند که در آن‌ها سونی به مراتب جلوتر بود، ولی با گذشت زمان سامسونگ موفق به پشت سر گذاشتن رقیب ژاپنی خود شد، شاید چندان هم نتوانیم جایگاه فعلی سونی را در تجارت سنسور گوشی‌های هوشمند پایدار تصور کنیم.

تنوع سنسورهای سامسونگ زیاد است از جمله این سنسورها می‌توانیم به سنسورهای FSI ‌‌و BSI‌ اشاره کنیم. فناوری پیشرفته سامسونگ از آیسوسل این شرکت بهره می‌برد که نویز را در مقایسه سنسورهای BSI‌ این شرکت با کمتر کردن تداخل بین پیکسل‌های رنگی مختلف، کاهش می‌‌دهد.



اگرچه ما معمولاً در دنیای گوشی‌های هوشمند، سامسونگ را با محصولات پیشرفته و بالا رده‌اش می‌شناسیم، ولی میانگین قیمت فروش سنسورهای این شرکت ۱/۹۳ دلار است. دامنه‌ی محصولات این شرکت از سنسورهای ۱/۳ مگاپیکسلی برای محصولات ارزان قیمت تا ۱۶ مگاپیکسلی برای پرچمدارانی مثل گلکسی اس 6 متغیر است. این شرکت همچنین ماژول دوربین کاملی را برای سنسورهایش تولید می‌کند.

اخیراً سنسورهای ساخت سامسونگ در گوشی‌های هوشمند گلکسی اس5 و گلکسی اس 6 مورد استفاده قرار گرفته است؛ ولی با توجه به امکانات تولید محدود سامسونگ این شرکت، از سنسورهای سونی هم در گلکسی اس ۶ خود  استفاده کرده است. اگر چه با دقت در تصاویر گرفته شده توسط این دو سنسور به تفاوت‌هایی در آن‌ها پی می‌بریم؛ ولی بدون مقایسه رو در روی تصاویر گرفته شده با هر دو سنسور، تشخیص تفاوت بین آن‌ها دشوار است که این نشان می‌دهد که کار سامسونگ در این زمینه خوب بوده است.
ال‌جی

درست مثل سامسونگ، ال‌جی هم تولیدکننده‌ی قطعات و البته محصولات نهایی است؛ از این رو این شرکت هم در تلاش برای تأمین قطعات مورد نیاز دوربین خود است. LG Innotek‌ بخشی از این شرکت است که در زمینه‌ی قطعات فعالیت می‌کند و دوربین تحسین شده‌ی پرچمدار جدید این شرکت یعنی جی  4 را تولید کرده است.

ولی برخلاف سامسونگ، ال‌جی قطعات مربوط به سنسور گوشی‌های خود را نمی‌سازد؛ بلکه ماژول دوربین‌هایش را خود طراحی می‌کند. دوربین گوشی‌های هوشمند بالا رده ال‌جی همه بر اساس سنسور Exmor سونی ساخته شده‌اند. این شرکت در دوربین پرچمدار جدید خود از گشودگی دیافراگم f/1.8‌ استفاده کرده است که باعث می‌شود دوربین این گوشی‌هوشمند ۸۰ درصد نور بیشتری در مقایسه با دوربین ال جی جی 3 دریافت کند. این بازترین دیافراگمی است که تابحال در یک گوشی‌هوشمند بکار رفته است.

lg g4 6

تیم تحقیقاتی ال‌جی همچنین قطعات سخت‌افزاری تحسین برانگیزی را برای ماژول دوربین‌های خود می‌سازد. با معرفی ال‌جی جی 3، این شرکت از سیستم فوکوس خودکار لیزر خود رونمایی کرد و ال‌جی در جی 4 از جریان تصحیح رنگ مادون قرمز برای جبران نور محیط بهره برده است.

از آنجا که این شرکت نگرانی در زمینه توسعه‌ی سنسور ندارد، وقت بیشتری برای بهبود دیگر قطعات ماژول خود دارد که در نهایت باعث شده تا ال‌جی طراحی دوربین‌های جالب و خوبی را داشته باشد.
اچ‌تی‌سی

 درست مثل ال‌جی، اچ‌تی‌سی هم در زمینه سنسور گوشی‌های هوشمند فعالیت نمی‌کند؛ در عوض تلاش‌هایی را برای طراحی ماژول دوربین انجام داده است. این شرکت عبارت اولترا پیکسل را برای دوربین‌های بزرگتر 2.0um پیکسلی خود ابداع کرد؛ ولی در واقع این امر استفاده از سنسورهای ساخت میکروالکترونیکس و OmniVision‌ بویژه سنسورهای VD68969 و OV4688  بود. این شرکت همچنین استفاده از سنسورهای دوگانه را در وان ام 8 تجربه کرد و در آن از سنسور ۲/۱ مگاپیکسلی OmniVision OV2722 برای جمع‌آوری اطلاعات عمق تصویر اضافی استفاده کرد.



با وجود ایده‌های جدید این شرکت، ولی فناوری دوربین اچ‌تی‌سی نتوانسته آنچنان که باید در رقابت با رقبا خودی نشان دهد. 
چیزی که انتظارش را داریم

 تولیدکنندگان دیگری هم در تجارت موبایل هستند که سنسور یا ماژول دوربین خود را تولید می‌کنند؛ برای مثال وان پلاس هم لنز خود را برای گوشی‌های هوشمند خود توسعه داده است.

به نظر می‌رسد که جایگاه سامسونگ و سونی در صدر بازار سنسورها امن است؛ ولی تقاضای سنسور دوربین رابطه تنگاتنگی با رونق بازار گوشی‌های  هوشمند دارد. تولید روز افزون محصولاتی با حاشیه سود کم باعث شده تا رقابت سنگینی برای سنسورهای با قیمت رقابتی و مشخصات عملکردی متوسط شکل بگیرد و این چراغ سبزی به شرکت‌هایی مثل OmniVisionِ، توشیبا و ... است تا از این فرصت استفاده کنند و تجارت خود را در آسیا توسعه دهند.

در بازار بالا رده‌ها به نظر می‌رسد که شاهد تلاش تولیدکنندگان برای متمایز کردن محصولات خود با محصولات رقبا از طریق توسعه‌ی ماژول‌های دوربین برای ارائه‌ی تصاویری با کیفیت بالا خواهیم بود. ایده‌هایی مثل سنسورهای تصویر دوگانه، گشودگی دیافراگم عریض‌تر و فوکوس خودکار لیزری، احتمالاً بارها و بارها دچار تغییراتی خواهند شد؛ ولی کیفیت نهایی تصویر به ناچار به فضای محدود سنسورهای درون گوشی‌های هوشمند وابسته است.


 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 2470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
اینترنت شبکه‌ی گسترده‌ای است که با تکنولوژی‌های فعلی همه چیز اعم از افراد و شبکه‌های مختلف در آن قابل پیگیری هستند.



 اما در حال حاضر شبکه‌ای ناشناس با نام «دارک وب» وجود دارد که همه‌ی فعالیت‌های آن غیر قابل ردیابی و شناسایی است. در ادامه‌ با زومیت همراه باشید تا با فعالیت‌ها و جزئیات این شبکه آشنا شوید.
شاید تا به حال تصور افراد بسیاری از اینترنت شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، آمازون و اینستاگرام است. اما علاوه بر این وب‌سایت‌ها، شبکه‌ای بزرگ و پنهانی وجود دارد که احتمالا از وجود آن بی‌خبر هستید؛ این شبکه با نام‌های دارک وب، دارک نت و دیپ وب شناسایی می‌شود. دلیل نام‌گذاری این شبکه به دلیل فعالیت‌های پنهان و ناشناخته‌ی آن است. در این شبکه تمامی اطلاعات به صورت آنلاین و با پسورهایی محافظت شده‌اند. برای دسترسی به اطلاعات آن باید از چندین پِی‌وال‌ها گذشته و از نرم‌افزارهای به خصوص استفاده کرد.

تا به حال با تخمین‌هایی که زده شده، به نظر می‌رسد دارک وب ۵۰۰ برابر بزرگ‌تر از شبکه‌ای است که روزانه کاربران به آن دسترسی دارند. این شبکه به طور کامل مخفی بوده و بر اساس تحقیقاتی که توسط نشریه‌ی Nature به چاپ رسیده، گوگل قادر به ایندکس کردن دارک وب و ردیابی آن نیست؛ در حقیقت تنها ۰.۰۳ درصد از تمامی اطلاعات آن در جستجوهایی که توسط گوگل انجام می‌شود نمایش داده می‌شود.

بیشتر اطلاعات دارک وب در پایگاه‌ داده‌هایی نظیر LexisNexis ذخیره می‌شود. در این شبکه اطلاعات جامعی نهفته شده که افراد ناشناس آن‌ها را مدیریت می‌کنند. هکرها، تروریست‌ها و افراد سودجو غالبا این دسته از افراد را تشکیل می‌دهند.
هرآنچه که می‌توان از دارک نت تهیه کرد:
۱. مواد مخدر

تاجران مواد مخدر و حتی عادی در این شبکه‌ی دیجیتالی به تبادل انواع مختلف مواد مخدر می‌پردازند. بیشتر کاربران چینی به واسطه‌ی این شبکه در طول ۲۸ ماه از فروش مواد مخدر ۲۰۰ میلیون دلار درآمد داشته‌اند.
۲. ارز تقلبی

در دارک نت تمامی ارزها از جمله پوند، یورو و ین در حال تبادل است و می‌توان ارزهای تقلبی را از طریق این شبکه تهیه کرد.
۳. مدارک جعلی

نسخه‌ی جعلی تمامی مدارک مهم از جمله پاسپورت، گواهینامه‌ی رانندگی، مدارک شهروندی، کارت شناسایی، مدارک دانشگاهی، مدارک مهاجرتی و حتی کارت شناسایی دیپلماتیک از طریق دارک نت قابل تهیه است. به عنوان مثال تهیه کردن نسخه‌ی جعلی گواهینامه‌ی رانندگی ۲۰۰ دلار و نسخه‌ی جعلی پاسپورت‌های آمریکا و انگلستان بیش از چند صد دلار در برمی‌گیرد.
۴. اسلحه، مهمات و مواد منفجره

اسلحه‌هایی مانند کلت‌ها و مواد منفجره‌ی C4 در دارک نت قابل تهیه هستند. این مهمات از طریق جاسازی در آلات موسیقی، اسباب بازی‌ها و وسایل الکترونیکی به دست مشتری می‌رسد. البته جاسازی‌ها در بسته بندی‌هایی صورت می‌گیرد که توسط اشعه‌ی ایکس قابل شناسایی نباشد.
۵. قاتل (Hitman)

در دارک نت برخی شرکت‌های خصوصی و غیرقانونی در حال فعالیت هستند که معتقدند اگر کسانی که کینه‌های شخصی دارند می‌توانند با استخدام قاتل، فرد مورد نظر خود را به قتل برسانند! البته این مورد دارای شروطی است؛ به عنوان مثال نمی‌توان قاتلی را برای به قتل رساندن افراد برتر دنیای سیاست مانند رئیس جمهورها استخدام کرد.
۶. اعضای بدن انسان

در گوشه و کنار این شبکه‌ی مخفی بازار سیاه پر جنب و جوشی دیده می‌شود که در آن اعضای بدن انسان و ارگان مختلف به فروش می‌روند. به عنوان مثال قیمت کلیه ۲۰۰ هزار دلار، قلب ۱۲۰ هزار دلار، کبد ۱۵۰ هزار دلار و یک جفت چشم ۱٫۵۰۰ دلار به فروش می‌رود.
 جرایم اینترنتی و فایل‌های غیر قانونی موجود در دارک نت:
۱. پول رمزنگاری شده

اسکناس‌های دیجیتالی مانند بیت کوین و دارک کوین از طریق این شبکه قابل تهیه هستند. کاربران در حالی که هویت خود را پنهان نگه داشته‌اند می‌توانند به تبادل اسکناس‌های دیجیتال و خرید و فروش بپردازند. 
۲. خدمات میزبانی وب

برخی میزبان‌های وب دنیا که در کشورهایی مانند روسیه و اوکراین قرار دارند بدون توجه به هویت اصلی کاربر، خدمات و سرویس‌های میزبانی وب را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند. این میزبان‌های وب تمامی پرداخت‌ها و اسکناس‌های دیجیتالی مانند بیت کوین را قبول کرده و در قبال آن‌ها سرویس‌های مورد انتظار کاربر را فراهم می‌آورند.
۳. خدمات ابری

افرادی مانند هکرها دوست دارند تا فایل‌های مخربشان در برابر سیستم‌های امنیتی بلاک نشوند. هکرها معمولا از سیستم‌های ابری به این منظور استفاده می‌کنند. تحقیقات اخیر نشان داده که ۱۶ درصد از فایل‌های مخرب دنیا و حملات سایبری از شبکه‌ی ابری آمازون سرچشمه گرفته است. از این‌رو سیستم‌های ابری نقش اساسی را در حملات سایبری دارد.
۴. جُرم افزار

برخی افراد مجرم که دارای مهارت‌های کافی نیستند می‌توانند ابزارهای مورد نیاز خود را از دارک نت تهیه کرده و آسیب پذیری‌های سیستم هدف را بهره برداری کرده، به سرقت اطلاعات و هویت کاربران بپردازند. یکی از هکرها در سال ۲۰۱۳ به واسطه‌ی کیت ابزاری هک دارک نت توانست حمله‌ی سایبری بزرگی را اجرا کند.
۵. استخدام هکر

در دارک نت جرایم سایبری سازمان یافته‌ای وجود دارد که به واسطه‌ی آن می‌توان هکرهای خبره‌ای را استخدام کرد. برخی از این هکرها تا به حال توانسته‌اند در سیستم‌های قبیل گوگل، ادوبی و Lockheed Martin نفوذ کنند.
۶. مراکز تماس جرایم مختلف

افرادی که در این مرکز مشغول هستند دارای شغل‌های مختلفی بوده و می‌توانند کارهایی مانند ارائه منابع شغلی و آموزشی، آغاز انتقال سیم و رفع انسداد حساب های هک بازی را انجام دهند. تماس با این مراکز ۱۰ دلار ارزش دارد.
نحوه‌ی دسترسی به دارک نت
۱. مرورگرهای ناشناس

تور (T-O-R) یا The Onion Router سامانه‌ای است که برای ناشناس ماندن کاربران در محیط اینترنت به کار می‌رود و از نرم‌افزار کارخواه و شبکه‌ای از سرورها تشکیل شده و می‌تواند داده‌هایی از کاربران را مانند جایگاه و نشانی پروتکل اینترنت پنهان کند. بهره گیری از این سامانه ردگیری و شنود داده‌های کاربر را به دست دیگران بسیار سخت می‌کند. شبکه‌ی تور دارای مرورگری است که می‌تواند از آن به عنوان دستیابی به دارک نت استفاده کرد. این مرورگر در هنگام بارگذاری صفحات به منظور مخفی نگه داشتن درخواست کاربر، از ۶۰۰۰ سرور استفاده می‌کند. این قابلیت باعث می‌شود تا ردیابی کاربران و ردیابی درخواست‌های آن‌ها توسط نهادهای دولتی بسیار دشوار و تقریبا ناممکن شود. وب‌سایت‌های مبتنی بر این شبکه برخلاف com. دارای پسوند onion. است که دسترسی به این دسته از وب‌سایت‌ها تنها از طریق مرورگر تور امکان‌پذیر است.
۲. موتورهای جستجوی ناشناس

در اواسط سال ۲۰۱۴ یک هکر اولین موتور جستجوی ناشناس و توزیع شده‌ی دارک وب با نام Grams را توسعه داد. Grams به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند مواد مخدر، اسلحه‌ها و حساب‌های کاربرای به سرقت رفته در وب‌سایت‌های پنهان را جستجو کنند. علاوه بر این، Grams همانند گوگل دارای گزینه‌ای به نام I’m Feeling Lucky به منظور جستجو است.
۳. ویکی‌های جنایی

در دارک نت تمامی اقدامات مانند هک‌ها، بازارهای سیاه، ویروس‌ها و مواد مخدره به صورت ویکی طبقه بندی شده که برای هر قسمت نیز توضیحاتی ارائه شده است.
۴. چت روم‌های پنهان

همانند دنیای واقعی، مجرمان در شبکه‌های آنلاین نیز به دنبال به دست آوردن  تبهکارانه‌ترین افراد هستند تا بتوانند به هدف‌های خود دست یابند. در دارک نت چت روم‌هایی وجود دارد که افراد به واسطه‌ی آن می‌توانند کارهای غیر قانونی را انجام دهند.

دارک نت دارای دسته بندی مختلفی است که دسترسی اعضا را به محتوای آن سهولت می‌بخشد. دارک نت به دلیل طبقه بندی مطالب و مشابه ویکی پدیا بودن، بیشتر به عنوان ویکی شناخته می‌شود که تصویر زیر نیز بخشی از Hidden Wiki این شبکه است.




مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 2511
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
شرکت موزیلا اعلام کرد که اجرای خودکار تمامی نسخه های فلش پلیر را بر روی فایر فاکس مسدود کرده است.


این انسداد به دلیل شناسایی تعدادی آسیب پذیری zero-day در فلش پلیر در جریان نشت داده Hacking Team انجام گرفته است.

شرکت موزیلا فلش پلیر نسخه 18.0.0.203 را به فهرست مسدودی های فایرفاکس اضافه کرد و پس از انجام مراحل تست آن را برای کاربران فایرفاکس منتشر نمود.

شرکت موزیلا اعلام کرد تا زمانی که شرکت ادوب تمامی آسیب پذیری های شناسایی شده فلش را برطرف نکند، اجازه اجرای خودکار را به پلاگین فلش نمی دهد.

در این مدت هنگامی که فلش بخواهد محتوایی را نمایش دهد پیغامی در بالای صفحه نمایش داده می شود مبنی بر اینکه پلاگین ادوب فلش پلیر که می خواهد اجرا شود یک پلاکین ناامن است. گزینه های مبنی بر اجرای پلاگین نیز وجود دارد و کاربر می تواند با آگاهی اجازه اجرا به پلاگین را بدهد.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 2473
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
محققان انگلیسی نرم افزاری ابداع کرده اند که می تواند ارگان های داخلی بدن را به صورت چهار بعدی نشان دهد. نرم افزاری که کمک بزرگی در تشخیص و درمان بیماری های مختلف است .

 این سامانه که cSound نامیده می شود توسط محققان مرکز تصویر برداری GE Healthcare در انگلیس ابداع شده است و در حال حاضر دکتر بیجوی خاندریا متخصص قلب و عروق از آن استفاده می کند.

وی این تصاویر را بسیار گرانبها توصیف می کند و می گوید: این تصاویر همانند این است که قفسه سینه بیمار را باز کرده و ضربان قلب وی را نگاه کنیم.

این نرم افزار به همراه یک دستگاه اولتراسوند که پرتوهایی از امواج صوتی را با فرکانس بالا به درون بدن می فرست، کار می کند.

سپس این نرم افزار با استفاده از انعکاس های این پرتوها، اشکال ارگان های داخلی را تشخیص می دهد.

cSound می تواند مقادیر زیادی اطلاعات جمع آوری کند.

این نرم افزار اطلاعاتی را که نمی تواند پردازش کند در حافظه خود ذخیره می کند.

سپس الگوریتم ها تمام اطلاعاتی را که در حافظه این نرم افزار ذخیره شده است را پردازش و تجزیه و تحلیل می کنند و بهترین سیگنال ها را بر یک پایه پیکسل در پیکسل انتخاب می کنند.

این اطلاعات سپس با هم ترکیب می شودد و تصاویر چهار بعدی از ارگان هایی مانند قلب و ریه را تشکیل می دهند.




 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 2513
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
شارژر جدید و متفاوتی ساخته شده که با استفاده از یک شمع و ۱۵۰ سی سی آب به شارژ اسمارت فون یا تبلت ها می پردازد.

در زندگی امروز نبود برق حتی برای یک ثانیه نیز غیرقابل تصور است اما گاهی اوقات شرایطی رخ می دهد که دسترسی به برق به دلایل مختلفی مانند اختلال در سیستم برقی، عملکرد نامناسب یا غیره ... امکان ندارد. در این مواقع، می توان از شارژر متفاوتی استفاده کرد که نه تنها تجربه جدیدی را در اختیار کاربرانش قرار می دهد بلکه می تواند به شارژ اسمارت فون ها نیز بپردازد.

شارژر جدید Candle Charger نام داشته و با استفاده از گرمای محدود حاصل از یک شمع به شارژ می پردازد. این شمع محصول شرکت FlameStower بوده که پیش از این نیز شارژری را ساخته بود که با استفاده از شعله آتش کار می کرد.

کاربران برای استفاده از این شارژر بایستی شمع Stower را همانند شکل زیر در یک مخزن آب قرار داده تا اختلاف دما باعث تولید برق شود. سپس کاربران با استفاده از پورتی که روی آن قرار دارد، می توانند به شارژ کردن انواع گجت ها بپردازند. اما یک دستگاه ترموالکتریک Peltier cooler نیز برای Candle Charger در نظر گرفته شده است.

این دستگاه نیمه هادی بوده و می تواند اختلاف دمای ایجاد شده را به برق تبدیل کند. اما یک مدار هوشمند خروجی نیز این دستگاه را متناسب با وسیله ای که برای شارژ به خروجی آن متصل می شود، تعدیل می کند. سازندگان این شارژر شمعی معتقدند، برای ثابت نگه داشتن دمای آب بایستی هر نیم ساعت یکبار آب داخل محفظه تعویض شود اما برای دسترسی به ولتاژ بهتر بایستی هر ۱۰ دقیقه یکبار آب آن عوض شود.


بدنه  Candle Charger از آلومینیوم ساخته شده و با قیمتی در حدود ۶۵ دلار عرضه خواهد شد.


 


مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 2658
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
مایکروسافت و شرکت هندی iBall در یک مشارکت فوق‌العاده پی سی جالبی را ساخته‌اند که در کف دست جا می‌گیرد.


 اسپلندو / Splendo نام دارد که روی آن ویندوز 8.1 نصب‌شده و همانند یک پی سی قابل‌قبول سرعت دارد.


اسپلندو از طریق پورت اچ‌دی‌ام آی به تلویزیون و یا مانیتور وصل می‌شود. به پردازنده چهار هسته‌ای اینتل اتم مجهز بوده و با دو گیگ رم (حافظه موقت 32 گیگ نیز حافظه داخلی دارد.


اسلات مخصوص کارت‌خوان MicroSDXC و میکرو یو اس بی کاربر را قادر می‌سازد تا کیبورد و سایر ابزار لازم را متصل کند. همچنین باوجود بلوتوث نسخه 4 می‌تواند ابزارهای دیگر ازجمله موس را به آن متصل نمود.


قرار است اسپلندو از ماه جولای به قیمت 140 دلار در بازار عرضه شود.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 2523
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
پس‌ازآنکه گفته شد اپل واچ 2 دوربین‌دار است، شنیدنی‌ها حکایت از گرد شدن نمایشگر مدل بعدی ساعت هوشمند اپل دارد.

 منابع کره‌ای و نزدیک به سازندگان اسکرین برای اپل تأیید کرده‌اند که سفارش بزرگ تولید صفحه مدور برای اپل واچ 2 را دریافت کرده‌اند.


این منابع همچنین گفتند اپل واچ2 نمایشگر ظریف‌تری نسبت به مدل فعلی دارد چراکه قرار است باطری ساعت جدید بزرگ‌تر شود.


تصمیم بعدی ساخت پنل های شیشه‌ای موسوم به P-OLED توسط سامسونگ است که اگر این خبر صحت داشته باشد، ممکن است به این نتیجه برسیم که اپل حاضر نیست مانند اپل واچ فعلی ساخت نمایشگر را به ال جی بسپارد.


هرچند فعلا بهترین ساعت هوشمند بازار ساعت اپل است، اما قیمت بالای آن باعث شده تا موسسه تحقیقاتی Pacific Crest Securities پیش‌بینی کند فروش‌های اپل در بخش ساعت مطلوب نخواهد بود.


 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 2550
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
منابع خبری می‌گویند مدل بعدی ساعت اپل به گونه‌ای طراحی خواهد شد که با دست دادن دو کاربری که این ساعت‌ها را به مچ خود بسته‌اند، فایل‌های مختلف بین دو ساعت رد و بدل می‌شود.


 به نقل از ام ان آر، در حال حاضر باید برای انتقال فایل بین این ساعت‌ها آنها را چندین بار لمس کرد، اما جزییات اختراع تازه ای که اپل ثبت کرده نشان می دهد در آینده این کار از طریق حرکات دست و سر مانند دست دادن، کوبیدن آرام دو دست مشت شده به هم، گذاشتن دست بر روی شانه و ... امکان پذیر می گردد.

ظاهرا می توان به گونه ای برنامه ریزی کرد که هر یک از حرکات دست و صورت برای انجام کار ویژه ای مورد استفاده قرار بگیرند. به عنوان مثال دست دادن موجب انتقال اطلاعات حرفه ای فرد شود و اقدام دیگری برای تبادل اطلاعات ورزشی یا سینمایی مورد استفاده قرار بگیرد.

این اولین بار نیست که چنین ایده هایی برای انتقال داده ها مطرح می شوند. اما موفقیت آنها بسیار محدود بوده است. در حال حاضر برخی شرکت های سازنده گوشی نیز تبادل داده را با زدن یک گوشی به گوشی دیگر ممکن کرده اند. این احتمال وجود دارد که فناوری یاد شده در آینده به گوشی های آیفون نیز اضافه شود.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 2525
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
شرکت شورولت در اقدامی جالب برای خنک نگهداشتن گوشی‌های هوشمند در روزهای گرم تابستانی، گزینه خنک‌کننده فعال را به خودروهایش افزوده است.

وجود گوشی‌های هوشمند در خودروهای گرم در روزهای داغ تابستان، به ویژه هنگام شارژکردن یا استفاده از آن‌ها برای مسئولیت‌هایی مانند راهبری، موجب کندشدن پردازشگر گوشی شده و از عمر باتری می‌کاهد. چنین موضوعی می‌تواند حتی موجب آسیب مداوم به باتری گوشی شود.

برای رفع این مشکل، شورولت به تازگی نوعی ویژگی «خنک‌کنندگی فعال گوشی» را به تعدادی از خودروهای 2016 خود افزوده که درست در کنار مکان شارژ گوشی قرار دارد.

زمانی که سامانه تهویه خودرو روشن می‌شود، این دریچه، هوا را به سمت گوشی هدایت می‌کند و دمای آن را پایین می‌آورد. این موضوع موجب ارتقای عملکرد گوشی شده و عمر آن را افزایش می‌دهد.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 2042
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()