نوشته شده توسط : ali
 
 
شامپوی‌تان را متناسب با نوع موهای‌تان انتخاب كنید تا كمتر آسیب ببینند.
 

 برای ما كه در آب و هوای آلوده شهرهای بزرگ رفت و آمد می‌كنیم و برای ما كه با آمدن و رفتن هر مدی موی خود را در معرض مواد شیمیایی رنگ، مش و. . . قرار می‌دهیم، مراقبت از مو مثل مسواك شبانه واجب است. استفاده از هر شامپویی كه دم دست‌تان باشد، موهای‌تان را به سمت بی كیفیت شدن و شما را در نهایت به سمت كچل شدن می‌برد؛ پس با آگاهی از نوع موهای خود دست به انتخاب بزنید.
 
اگر موهایی چرب دارید. . .
 
شامپویی كه برای موهای‌تان انتخاب می‌كنید، باید به‌میزان كافی قدرت پاك كردن ناخالصی و آلودگی را از روی موهای چرب‌تان داشته و در عین حال برای مصرف روزانه مناسب باشد. این بدین معنا نیست كه شامپو باید حاوی تركیبات شیمیایی سنگینی باشد چرا كه تركیبات شیمیایی سنگین باعث از بین رفتن روغن‌های طبیعی كف سر نیز می‌شود و این خود می‌تواند عاملی باشد برای افزایش ترشح چربی توسط غده‌های چربی و بهترین راه برای رهایی از چربی بیش از حد موها، انتخاب شامپوهایی است كه دارای مواد اولیه گیاهی تنظیم كننده ترشح چربی روی كف سر هستند.
 
از این دسته مواد گیاهی می‌توان به گزنه، روغن درخت چای، نعنا فلفلی و تركیبات منتول‌دار دیگر اشاره كرد. چنین شامپوهایی با ملایمت، چربی موی سر را به حالت تعادل باز می‌گردانند. یادتان باشد از شامپویی با PH شش، هفت و بیشتر استفاده كنید. لازم به یادآوری است برای موهای چرب نیاز به استفاده از نرم كننده نیست.
 
گیسو كمند شوید
اگر موهای خشكی دارید. . .
 
موهای خشك همیشه ظاهری كدر و مات دارند و وقتی می‌خواهید آن را شانه بزنید دچار مشكل می‌شوید. در این مدل مو اثری از درخشندگی وجود ندارد و اغلب وز دارد. معمولا شامپوهای مناسب موهای خشك، حاوی مرطوب‌كننده و اسیدهای چرب بیشتری هستند. بهتر است در میان شامپوهای مناسب موهای خشك سراغ آنهایی بروید كه تركیباتی مانند روغن زیتون، روغن بادام، عسل، بابونه و سایر روغن‌های گیاهی دیگر را داشته باشند.
 
برای موهای خشك استفاده از نرم‌كننده‌ای با رطوبت بالا ضروری است. یك نرم‌كننده قوی، موهای خشك و آسیب‌دیده را ترمیم می‌كند و رطوبت مورد نیاز را به ریشه مو برمی‌گرداند. وجود ویتامین F در شامپو باعث ترمیم موهای آسیب دیده می‌شود و رطوبت مو را به‌طور موثر افزایش همچنین ریزش مو را كاهش می‌دهد.
 
اگر موهایی فر یا مجعد دارید. . .
 
اگر موهایی فر یا حالت‌دار دارید بهتر است از شامپوهای بسیار قوی استفاده نكنید زیرا موهای شما دچار آسیب می‌شود. مناسب‌ترین شامپو برای موهای مجعد و فر، شامپویی با PH  4 تا 5 است. این شامپوها ضمن اینكه تمام آلودگی، گرد و خاك و چربی اضافه مو را پاك می‌كنند، چربی طبیعی پوست و موی سر را هم حفظ می‌كنند. سعی كنید موهای فر را زیاد نشویید زیرا این كار موجب باز شدن كوتیكول‌ها و خشك شدن بیش از حد موها می‌شود.
 
اگر موهایی معمولی دارید. . . .
 
اگر جزو این دسته هستید به شما تبریك می‌گوییم چون بهترین نوع مو را دارید. موهای معمولی نه چرب است و نه خشك و اغلب براق و درخشنده است و شما كدری در آن نمی‌بینید. مهم‌ترین توصیه برای شما این است كه از شستن روزانه موها خودداری كنید و حداقل با فاصله یك روز در میان بشویید.
 
اگر موهای فرشده دارید. . .
 
اگر موهای فر شده دارید، باید محصولات بهداشتی خود از جمله شامپوی‌تان را با نهایت دقت انتخاب كنید. شامپوهای مناسب این نوع مو حاوی فیلترهای uv هستند. برای شستن این موها باید از شامپوهای اسیدی ضعیف استفاده كرد. این نوع شامپوها، هنگام خیس‌بودن كمتر باعث بادكردن موها و جدایی سلول‌های لایه خارجی آن می‌شوند. بعد از شامپوكردن موها حتما باید از نرم‌كننده استفاده كرد تا سطح آسیب‌دیده را به‌طور موقت ‌ترمیم كند و درخشندگی را به مو برگرداند.
 
گیسو كمند شوید
 
اگر موهایی رنگ شده دارید. . .
 
بیشتر موهایی كه تحت تاثیر رنگ، مش و اعمال شیمیایی قرار می‌گیرند، پس از مدتی آسیب‌دیده و شكننده می‌شوند. برای این موها شامپو و نرم‌كننده‌هایی وجود دارد كه رنگ مو را تثبیت می‌كند و به دلیل اینكه مواد پاك‌كننده كمتری نسبت به شامپوهای دیگر دارد رنگ مو دیرتر جلای خود را از دست می‌دهد. كسانی كه از این شامپوها استفاده می‌كنند موهای‌شان حالت وز ندارد و لخت می‌ماند زیرا الكتریسیته موها را از بین می‌برد.
 
شامپوها و نرم‌كننده‌های مخصوص موهای رنگ‌شده حاوی موادی هستند كه تا حدی می‎توانند از رنگ مو و خود موها در برابر اشعه UV آفتاب محافظت كنند. تاثیر این شامپوها فقط در ظاهر مو و تا زمانی است كه از آنها استفاده می‎شود و اثر درمانی برای طولانی‌مدت ندارند. شامپوهای خنثی یا شامپویی با اسیدیته سبك که PH 6تا 7 دارد، مو را كمتر متورم كرده و لایه خارجی كوتیكولی مو را كمتر به هم می‌ریزد.
 
اگر موهای‌تان شوره دارد. . .
 
اگر موهای‌تان مستعد شوره زدن است، باید به دنبال شامپوی ضدشوره باشید یا از سرم‌های پاك‌كننده مو كه ضدشوره هستند استفاده كنید. این شامپوها كف سر را به‌خوبی تمیز می‌كنند و هرگونه شوره‌ای را از بین می‌برند. برخی دیگر از شامپوهای ضدشوره حاوی تركیباتی هستند كه مانع از رشد باكتری شوره‌ می‌شوند و PH كف سر را تنظیم می‌كنند. در انتخاب شامپوی ضد شوره دقت كنید چون برخی از آنها به دلیل داشتن تركیبات بسیار قوی باعث خارش، خشكی و حساسیت بیش از حد پوست كف سر می‌شوند. 


:: بازدید از این مطلب : 1773
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
بادمجان می تواند مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان به برنامه غذایی اضافه کند. این ساندویچ خوش طعم علاوه بر بادمجان حاوی دیگر سبزیجات و پنیر نیز هست، که آن را بسیار مقوی و همچنین سیر کننده کرده است.



مواد لازم:
 
    2 عدد بادمجان متوسط
    4 قاشق غذا خوری روغن زیتون
    یک چهارم قاشق چای خوری نمک
    یک چهارم قاشق چای خوری فلفل
    3 قاشق غذا خوری سرکه
    بالزامیک یک عدد
    نان فانتزی یک عدد
    بعلاوه یک قاشق چای خوری روغن زیتون
    115 گرم موزارلا
    2 فنجان برگ ریحان تازه
 
 
ساندویچ فشرده با بادمجان کبابی
 
روش پخت:
 
1- گریل را با حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید، بادمجان ها را با ضخامت 1.5 سانت برش بدهید، و با 4 قاشق روغن زیتون چربشان کنید و روی آنها نمک و فلفل بریزید. بادمجان ها را 2 تا 3 دقیقه کباب کنید سپس برشان گردانید و 3 تا 4 دقیقه دیگر کباب کنید تا نازک شوند. از گریل برشان دارید و رویشان سرکه بالزامیک بریزید. نان فانتزی ( نان فانتزی نه خیلی کوچک باشد نه خیلی بزرگ ) را به چهار قسمت تقسیم کنید، و هرکدام را به دو نیم تقسیم کنید.
 
2- پایین نان های فانتزی را به صورت مساوی به کمک یک قلمو که به یک قاشق و یک قاشق چای خوری روغن زیتون آغشته است چرب کنید. موزارلا را به هشت ورق تقسیم کنید، هر لایه را روی یک طرف ساندویچ قرار دهید. در ساندویچ ها به مقدار مساوی برگ تازه ریحان و بادمجان کبابی قرار دهید.
 
3- ساندویچ خود را در ساندویچ ساز یا در یک ماهی تابه بزرگ روی حرارت متوسط پرس کنید، هر طرف را به مدت 3 دقیقه حرارت دهید.
 
اطلاعات تغذیه ای:
 
موادی که در این دستور پخت آمده است برای 4 وعده در نظر گرفته شده. هر وعده شامل یک ساندویچ می شود. اطلاعاتی که در ادامه خواهد آمد مربوط به یک وعده از این غذا می باشد.
 
    کالری: 481
    چربی در هر وعده: 23 گرم
    چربی اشباع در هر وعده: 5 گرم
    چربی اشباع نشده در هر وعده: 14 گرم
    چربی دارای حلقه های غیر اشباع در هر وعده: 2 گرم
    پروتئین در هر وعده: 15 گرم
    کربوهیدرات در هر وعده: 55 گرم
    فیبر در هر وعده: 7 گرم کلسترول در هر وعده: 18 میلی گرم
    آهن در هر وعده: 3 میلی گرم
    سدیم در هر وعده:801 میلی گرم
    کلسیم در هر وعده: 251 میلی گرم


 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 1821
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
کره، پودرشکر و پودر زنجبیل را با همزن می‌زنید تا کرم مانند شود؛ سپس تخم‌مرغ را اضافه کنید و مجددا با همزن بزنید تا یکدست شود.


 فکر کنید قرار است به یک مهمانی فوق العاده با کلاس بروید و می خواهید یک شیرینی با دستپخت خودتان درست کرده و با خود ببرید. این کوکی های کوچک و خارجکی همه را بهت زده خواهد کرد. شکل کوکی ها  طوری است که انگار از یک شیرینی فروشی معروف در یک کشور اروپایی برای شما فرستاده شده است. (فکر کنم زیادی خودمان را تحویل گرفتیم)
 
کوکی بادام با شکلات‌های فانتزی
 
مواد لازم:
 
       کره: 160 گرم
        پودرشکر: 50 گرم
        آرد: حدودا 250 گرم
        پودربادام: 30 گرم
        پودر زنجبیل: یک‌چهارم قاشق چایخوری
        تخم‌مرغ: 1 عدد
        شکلات تخته‌ای: 150 گرم
        اسپری طلایی یا برنز: به میزان لازم
 
 
روش تهیه:
 
1.کره، پودرشکر و پودر زنجبیل را با همزن می‌زنید تا کرم مانند شود؛ سپس تخم‌مرغ را اضافه کنید و مجددا با همزن بزنید تا یکدست شود. درنهایت آرد و پودربادام را افزوده تا خمیری حاصل شود. خمیر به دست آمده را در یخچال بگذارید تا 15 دقیقه استراحت کند.
 
2. سپس خمیر را بین دو کاغذ روغنی به ضخامت 4 میلی‌متر باز کنید و با کاتر به شکل دلخواه - مربع، گرد یا مثلث- برش بزنید. خمیر آماده شده را درون فر با دمای160 درجه سانتی‌گراد به مدت 20 دقیقه قرار دهید.
 
3. سپس شکلات تخته‌ای را روی حرارت غیرمستقیم ذوب کنید و درون قالب‌های سیلیکونی مخصوص شکلات بریزید، سطح آن را صاف کنید و به مدت 20 دقیقه در فریزر بگذارید و سپس از قالب خارج کنید. بعد از پختن و سرد شدن بیسکویت‌ها برای چسباندن شکلات های فانتزی به بیسکویت ها یک نقطه شکلات ذوب شده وسط بیسکویت‌ها بگذارید و بعد از رنگ کردن شکلات‌های فانتزی با اسپری آنها را روی کوکی‌ها (بیسکویت‌ها) قرار دهید.





مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 2033
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
ادمجان شکم پر یک‌پیش غذای خوشمزه و مناسب برای زیبا کردن میز غذایتان است. اگر تا به حال آن را درست نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم طبق این دستور آن را تهیه کنید.

بادمجان شکم پر
 
مواد لازم براي 2  نفر
 
    4 عدد بادمجان درشت
    2  /1 پیمانه پنیر موتزارلا
 
 
مواد لازم جهت مایه گوشتی
 
    100 گرم گوشت چرخ‌کرده
    2 عدد پیاز متوسط
    1 پیمانه قارچ اسلایس شده
     2  /1 پیمانه فلفل دلمه‌ای خرد شده
    به میزان لازم روغن
    به میزان لازم زردچوبه، نمک و فلفل
    به میزان لازم  آویشن و پودر سیر
 
 
مواد لازم جهت سس گوجه
 
    2 عدد گوجه‌فرنگی بزرگ
    3 حبه سیر خرد شده
    2 /1 ق س رب گوجه‌فرنگی
    3 ق س زعفران محلول در آب
 
 
طرز تهیه:
 
1 ابتدا بادمجان‌ها را با پوست خوب بشویید، سپس آنها را از طول به دوقسمت کنید. داخل شکم بادمجان را کمی خالی کرده و سپس روی سطح آن کمی نمک بریزید و حداقل نیم ساعت صبر کنید تا تلخی آن گرفته شود. بعد از نیم ساعت آنها را بشویید و در سبدی بریزید تا آب اضافی آنها گرفته شود.
 
2 در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. حالا پیاز و فلفل دلمه‌ای را داخل آن تفت دهید تا سبک شود، سپس گوشت چرخ‌کرده را همراه نمک، فلفل، پودر سیر،آویشن و زردچوبه به مخلوط پیاز و فلفل دلمه‌ای اضافه کرده ، مواد را خوب تفت دهید. در انتها قارچ اسلایس شده را به مواد گوشتی اضافه کرده ، به تفت دادن ادامه دهید. بعدازآنکه مواد آماده شدند، تابه را خاموش کنید.
 
3 گوجه‌فرنگی‌ها را به همراه سیر داخل مخلوط‌کن یا ظرف غذا ساز بریزید تاپوره‌ای شکل شوند، سپس آن را در تابه با کمی روغن تفت دهید. درنهایت رب گوجه‌فرنگی و زعفران دم‌کرده را به سس اضافه کرده و بگذارید تا بجوشد و سس آماده شود.
 
4 بادمجان‌ها را با مواد گوشتی پر کنید. بادمجان‌های پر شده را داخل تابه روی سس بچینید و با شعله کم صبر کنید تا بادمجان‌هاکاملا پخته شوند.
 
5 پس از پخت، کمی پنیر موتزارلا روی بادمجان‌هابریزید و تا زمان طلایی شدن، آن را داخل فر قرار دهید. شعله بالا را روشن کنید و حدود 5 دقیقه صبر کنید تا سطح بادمجان‌ها طلایی شود.






مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 3899
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
قهوه یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های گرم در بین تمام مردم دنیاست. معروف ترین قهوه ها، قهوه ترک و فرانسه است. این بار با روش زیر قهوه را به صورت کاملا حرفه ای دم کنید.


قهوه یکی از نوشیدنی های خوش طعم است که طرفداران زیادی دارد. اما احتمالا کسانی وجود دارند که طرز صحیح دم کردن قهوه را نمیدانند. در این مطلب طریقه دم کردن قهوه را به شکل حرفه ای به شما آموزش داده ایم.
 
 
روش تهیه یک قهوه حرفه ای :
 
دانه‌های قهوه باید به ریزترین اندازه آسیاب شده باشند.
ابتدا آب سرد را درون قهوه جوش بریزید. به ازای هر فنجان قهوه معادل سه‌چهارم فنجان را با آب سرد پر كرده و داخل قهوه‌جوش بریزید. سطح آب باید تا ابتدای گردنه یا تنگی قهوه‌جوش برسد و از آن بالاتر نرود وگرنه سرریز می‌شود.
اكنون پودر قهوه را به آب اضافه كنید. به‌ازای هر فنجان قهوه‌خوری آب، دو قاشق چای‌خوری قهوه.
می‌توانید در صورت تمایل به ازای هر دو قاشق چای‌خوری پودر قهوه، یك قاشق چای‌خوری شكر هم به قهوه اضافه كنید.
وقتی شكر كاملا در آب حل شد، اجاق گاز را روشن كنید؛ با شعله‌ای متوسط رو به كم. اگر شعله زیاد باشد قهوه‌تان می‌سوزد. در این مرحله قهوه را هم نزنید.
پس از گذشت زمان اندكی -حدود دو دقیقه- یعنی زمانی كه حرارت به حدود 70 درجه می‌رسد، قهوه شروع به حباب زدن از كناره‌ها می‌كند. جمع شدن حباب‌ها حالتی روی سطح قهوه به وجود می‌آورد كه آن را اصطلاحا «خامه قهوه» می‌نامند. در این مرحله قهوه را از روی حرارت‌ بردارید تا حرارت و خامه كمی فروكش كنند. هرگز اجازه ندهید حرارت به بالاتر از 75 درجه برسد چون مزه قهوه بیش از حد استخراج خواهد شد.
قهوه‌جوش را مجددا به آرامی و دقت روی شعله كم قرار دهید و سه بار این عمل را تكرار كنید تا خامه قهوه قوام بیاید.
قهوه را به آرامی در فنجان بریزید.
 
 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 1748
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
با اینکه هوا کاملا رو به سردی رفته است و فصل سرما فرا رسیده، اما باز هم عده ای دست از خوردن بستنی بر نمیدارند. برای آنها که دلشان برای بستنی می رود، دسری با خامه و شکلات تلخ و بستنی داریم.

موس شکلات تلخ و بستنی
 
مواد لازم:
 
       بستنی وانیلی: 200 گرم
        اسانس بادام: 1 قطره
        خامه صبحانه: 100 گرم
        شکلات تخته‌ای تلخ: 300 گرم
        پودربادام: 2 قاشق سوپخوری
        بیسکویت ویفر پودرشده: 2 قاشق سوپخوری
        سفیده تخم‌مرغ: 1 عدد
        ترافل‌های رنگی یا طلایی: به میزان لازم
        اسپری طلایی یا پودر قهوه: به میزان لازم
 
 
روش تهیه:
 
1. سفیده تخم‌مرغ را به همراه یک قطره اسانس با همزن بزنید تا پوک و سبک شود. شکلات تخته‌ای و خامه صبحانه را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید تا روان و سبک شود.
 
2. سپس بستنی وانیلی را به مخلوط شکلات و خامه اضافه کرده، به آرامی با سفیده زده شده مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. درنهایت بیسکویت ویفر و پودر بادام را اضافه و مخلوط کنید.
 
3. درآخر مواد حاصله را درون قالب سیلیکونی موردنظر ریخته و به مدت 5 ساعت در فریزر بگذارید. سپس از قالب خارج کنید و درون گودی قالب را ترافل ریخته یا روی آن پودر قهوه یا اسپری طلایی خوراکی بپاشید.
 
نکته:
 
این دسر را درون فریزر نگهداری کنید یا بعد از خارج  کردن از قالب در یخچال بگذارید.


 



مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 1868
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
این کلوچه عصرونه ای خیلی خوشمزه است... امتحانش کنید... با لیوانی چای، قطعا حس خوبی را به شما منتقل می کند.
 
مواد لازم:
 
    جوش شیرین (سرخالی) 1 قاشق مربا خوری
    تخم مرغ 3 عدد
    آرد سفید 4 تا 5 لیوان
    ماست شیرین یک چهارم لیوان
    بیکینگ پودر 2 قاشق مربا خوری
    روغن مایع 1 پیمانه
    شکر پودر شده نصف پیمانه
    وانیل نصف قاشق چای خوری
    زعفران و زرده تخم مرغ (برای رومال) به میزان لازم
    پودر پسته, ترافل, یا هر چیز تزیینی به میزان لازم
 
 
 
طرز تهیه:
 
1- اول جوش شیرین رو میریزیم توی ماست تا واکنش بده و ماست پوک شه...

2-حالا 1 پیمانه روغن رو توی یه ظرف میریزیم و شکر و تخم مرغ ها و وانیل و ماست و بهش اضافه میکنیم.

3- نیازی به همزن برقی نداریم. با یه همزن دستی در حدی که مواد یکدست بشه هم بزنید.

4- حالا 3 پیمانه از آرد رو با بیکینگ پودر 3 بار الک کنید و آروم به مواد اضافه کنید و هم بزنید.این کاربرای اینه که مطمئن باشیم همه ی بکینگ پودر مصرف میشه.
 
5- و بعد آروم آروم بقیه ی آرد رو اضافه کنید در حدی که خمیر لطیفی بشه که به دست نچسبه.
 
6- در حدی که خکیر آماده بشه کافیه ورز دادن.
 
7-نکته ی این کلوچه اینجاست.....اگر خیلی ورز بدید زود به روغن میفته و کلوچه خشک میشه. خیلی احتیاط داره.

8- بعد خمیر رو یک ساعت بذاریدش یه جای گرم تا خمیر پف کنه و دو برابر شه. بعد توی سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و مثل چونه ی نونوایی یا هر شکلی که دوست داشتید خمیر رو توی سینی بچینید...
 
9- بعد زرده تخم مرغ و زعفرون رو با برس بمالید روی سطح کلوچه ها و برای تزیینشم هر چی خواستید روش بریزید.
 
10- فر رو یک ربع قبل با حرارت 170 درجه گرم کنید و کلوچه ها رو بدترد توی فر تا حدی که ببینید کف کلوچه ها طلایی بشه....
 
11- از فر درش بیارید و بدارید خنک بشه. با چای کنار خانواده نوش جان کنید.....

مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 1769
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
موکاچینو نوشیدنی خوشمزه ای است که از ترکیب اسپرسو و شکلات بدست می آید. امروز طرز تهیه تارت موکاچینو را به شما آموزش داده ایم. آنهایی که به قهوه ارادت خاصی دارند، حتما از این تارت استقبال زیادی می کنند.

 موکاچینو نوشیدنی خوشمزه ای است که از ترکیب اسپرسو و شکلات بدست می آید. امروز طرز تهیه تارت موکاچینو را به شما آموزش داده ایم. آنهایی که به قهوه ارادت خاصی دارند، حتما از این تارت استقبال زیادی می کنند.

مواد لازم:

    آرد 225 گرم
    نمک یک چهارم قاشق چایخوری
    پودر شکر 50 گرم
    پودر کاکائو 30 گرم
    کره سرد و خرد کرده 125 گرم
    زرده تخم مرغ 1 عدد درشت
    آب 2 قاشق سوپخوری


مواد لازم میانی:

    شکلات تلخ 300 گرم
    خامه صبحانه 300 میلی لیتر
    قهوه فوری 3 قاشق سوپخوری
    آب جوش 2 قاشق چایخوری


مواد لازم رویه:

    خامه پر چرب 180 میلی لیتر (سه چهارم پیمانه)
    پنیر ماسکارپونه 60 گرم
    پودر شکر 2 قاشق سوپخوری



طرز تهیه:

1-آرد، نمک، پودر شکر و کاکائو را در کاسه دستگاه غذاساز بریزید و کره را به آن بیفزائید تا به شکل خرده‌نان درآید. آن‌گاه زرده تخم‌مرغ و آب را بیفزائید تا به صورت خمیر درآید.

2-سپس خمیر را در کیسه نایلونی بگذارید و 30 دقیقه در یخچال نگه دارید تا آماده باز کردن شود. حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده باز کنید و آن را در قالب تارت به قطر 23 سانتیمتر پهن کنید و 10 دقیقه در فر گرم کرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید.

3-اکنون مواد میانی را روی آن بریزید و تارت را یک تا یک و نیم ساعت در یخچال نگه دارید. سپس مواد رویه را رویش بریزید و تا هنگام مصرف در یخچال بگذارید. قبل از مصرف روی آن پودر کاکائو بپاشید.

طرز تهیه مواد میانی:

 شکلات و خامه را به روش بن‌ماری آب کنید. سپس قهوه را در آب جوش حل کنید و به شکلات بیفزائید. آن‌گاه بگذارید خنک شود.

طرز تهیه مواد رویه:

همه مواد را با هم مخلوط کنید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود.



:: بازدید از این مطلب : 1845
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
در این جا به شما طریقه ی درست کردن ته چین مرغ در فر را آموزش میدهیم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد...

در این جا به شما طریقه ی درست کردن ته چین مرغ  در فر را آموزش میدهیم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.
 
مواد لازم :

     سینه مرغ خرد شده     ۲ عدد
     زرده تخم مرغ     ۲ عدد
    ماست ترش و کمی سفت و کمی پرچرب     دو پیمانه
    برنج     دو و نیم پیمانه
    زعفران     به مقدار لازم
    نمک     به مقدار لازم
    روغن مایع     نصف پیمانه
    کره آب شده     ۲ قاشق غذاخوری در صورت تمایل
    آب مرغ     نصف پیمانه

 

 
طرز تهیه :

1. من خودم همیشه مرغ را از شب قبل می پختم و در نصفی از ماست و زعفران می خواباندم و هنگامی که می خواستم داخل ظرفم برنج و بعد مرغها را بگذارم، مرغها را از داخل موادشان در می آوردم و دوباره ماست داخل مرغ  را با برنج مخلوط می کردم و بعد آنها را روی برنج می چیدم، ولی این دفعه ۱ ساعت قبل پختم و بعد خردش کردم و دیگر در ماست و زعفران نخواباندم و خیلی خوب شدش، ولی جفت آن راه خوبی است.

2. برنج را از چند ساعت قبل در مقداری آب ولرم و نمک خیس می کنیم.

3. قابلمه مناسبی را آب کرده و می گذاریم جوش بیاید و بعد آب و نمک برنج را خالی می کنیم و برنج را در آب جوش می ریزیم.

4. در فاصله جوشیدن گاهی کف آن را بر می داریم.
 
5. مقداری روغن هنگام جوشیدن داخل برنجمان می ریزیم، زمان آبکش کردن برنج زمانی هست در ته چین که کمی بیشتر از برنجی که ساده می خواهید آبکش کنید نرم تر شود و بعد برنج را با ماست و زعفران و کره و روغن و نمک و زرده تخم مرغ خوب مخلوط کنید. در این مرحله می توانید کمی دارچین هم استفاده کنید.

6. مرغ را هم که از ۱ ساعت قبل با ۲ حبه سیر و پیاز و نمک و زردچوبه و زعفران و آب می پزیم و خردشان می کنیم و کنار می گذاریم.

7. اگر می خواهید در فر بپزید و طوری باشد که وقتی پخته شد بتوانید ته چین را برگردانید، باید از ظرفهای نچسبی که برای فر هست و ته چین در آن برمی گردد استفاده کنید. می توانید از ظرف های پیرکس هم استفاده کنید.

8. اگر می خواهید در قابلمه درست کنید، قابلمه باید نچسب باشد و خیلی هم نازک نباشد چون زود ته آن می سوزد و حرارت هم خیلی باید کم باشد.

9. اگر می خواهید داخل فر بگذارید، ظرفتان را چرب کنید و یک لایه از مخلوط برنجی بریزد طوری که در تمام سطح ظرف بطور یکنواخت باشد و با پشت قاشق روی آن فشار دهید و بعد یک لایه مرغ و دوباره برنج و دوباره با قاشق روی آن را فشار دهید تا کمی فشرده شود و روی ظرف را با فویل کاملا بپوشانید تا مثل یک دمکنی عمل کند.

10. بعد از ۴۵ دقیقه که از داخل فر گذشتنتان گذشت روی فویل را بردارید و با قاشق کمی دوباره روی برنج را فشار دهید و دوباره روی فویل را بگذارید و در طبقه وسط به مدت ۱ ساعت تا ۱ ساعت و نیم با درجه حرارت ۱۷۰ تا ۱۷۵ درجه سانتیگراد بگذارید تا بپزد (می توانید یک ساعت با درجه ۱۸۰ درجه بپزید) و در آخر فویل را برداشته و بگذارید روی ته چین طلایی شود و فر هم از قبل روشن کرده باشید که گرم باشد.

11. اگر می خواهید داخل قابلمه بپزید، وقتی که قابلمه گرم شد، مقداری روغن بریزید و یک لایه از مخلوط برنجی بریزد طوری که در تمام سطح ظرف بطور یکنواخت باشد و با پشت قاشق روی آن فشار دهید و بعد یک لایه مرغ و دوباره برنج و دوباره با قاشق روی آن فشار دهید تا کمی فشرده شود و در قابلمه را می گذارید و وقتی دم برنج بالا آمد آن را دم می کنید تا ته چین بپزد.

12. اگر ته چینی که در فر درست کردید قالبی درنیامد، آن را برش دهید و در دیس بچینید.

نکته برای پخت ته چین مرغ :

    از موادتان (ماست و زرده تخم مرغ و روغن و زعفران و در صورت تمایل دارچین) قبل از اینکه برنج اضافه کنید مقداری نگه دارید و در آخر اطراف برنجتان در ظرف بریزید تا ته چین تان قالبی در بیاید.
    اضافه کردن دارچین بوی زخم مرغ و تخم مرغ را می گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 2073
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
خمیر شکلاتی که لبه های آن به مغز خشکبار آغشته شده, مانند یک پیاله برای میوه ها در این تارت های یک نفره هستند . از انواع مختلف میوه ها در این دسر استفاده نمایید.

 خمیر شکلاتی که لبه های آن به مغز خشکبار آغشته شده, مانند یک پیاله برای میوه ها در این تارت های یک نفره هستند . از انواع مختلف میوه ها در این دسر استفاده نمایید.
 
مواد لازم:

     آرد معمولی : 250 گرم
     پودر کاکائو : 3 قاشق غذاخوری
     کره : 150 گرم
     شکر دانه ریز : 40 گرم
     آب : 3 قاشق غذاخوری
     شکلات خالص : 50 گرم
     مغز خشکبار , تفت داده : 50 گرم
     میوه آماده شده : 350 گرم
     مربا یا ژله زردآلو : 3 قاشق غذاخوری

 

 
طرز تهیه

1. آرد و پودر کاکائو را در کاسه ای الک نمایید . کره را به قطعات کوچک تقسیم نموده و به آرد و کاکائو اضافه نمایید . آن ها را با نوک انگشت با هم ترکیب نمایید تا به شکل خرده های ریز نان در بیایند .

2. شکر را به مخلوط اضافه نمایید و سپس حدود یک تا دو قاشق غذاخوری آب اضافه نمایید تا به شکل خمیر صافی دربیاید . روی خمیر را بپوشانید و به مدت 15 دقیقه در یخچال قرار دهید .

3. روی سطح صافی , کمی آرد بپاشید و خمیر را پهن نمایید و کف شش قالب مخصوص تارت یک نفره را با این خمیر بپوشانید . روی خمیر را با استفاده از چنگال , سوراخ نمایید و با فویل بپوشانید . قالب ها را در فری که از قبل گرم شده روی حرارت 190 درجه سانتیگراد یا 375 درجه فارنهایت و یا عدد 5 فرهای گازی به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا خمیر بپزد .

4. فویل را از روی خمیرها بردارید و مجدد آن ها را به مدت 5 تا 10 دقیقه داخل فر بگذارید تا خمیر ترد شود . سپس قالب ها را روی سینی مشبک فلزی بگذارید تا کاملا خنک شوند .

5. شکلات را آب نمایید و خشکبار خرد شده و تفت داده را در بشقابی بریزید . خمیرهای پخته را از قالب ها جدا نمایید . شکلات آب شده را به لبه های خمیر بمالید و در بشقاب خشکبار برگردانید تا خرده مغز خشکبار به تارت بچسبند . اجازه دهید تا مواد خودشان را بگیرند .

6. میوه ها را وسط تارت ها بگذارید و مربای زردآلو یا ژله رقیق شده با یک قاشق غذاخوری آب , را روی میوه ها بمالید . تارت ها را تا موقع مصرف سرد و خنک نگه دارید .

توصیه سرآشپز :

در صورت تمایل , می توانید داخل تارت ها را قبل از قرار دادن میوه , از خامه شیرین شده پر نمایید و یا برای داشتن طعمی شکلاتی می توانید 225 گرم مایه شکلات فندقی را با ماست سفت یا خامه فرم گرفته مخلوط نموده و وسط تارت ها را پر نمایید .



:: بازدید از این مطلب : 1907
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()